شیر گیوتینی استیل

شیر گیوتینی استیل (Knife gate valve)

شیر گیوتینی استیل یکی از انواع شیر های دروازه ای میباشد که متریال دیسک و بدنه آن از استیل Steel طراحی و تولید شده است. شیر گیوتینی استیل بیشتر در صنایعی که حساسیت هایی در خصوص خوردگی و سائیدگی، یا مقاومت های بالاتری نسبت به دما و فشار وجود دارد استفاده میشود. برای خرید شیر گیوتینی استیل باید به مواردی همچون آلیاژ استیل دیسک و بدنه و مقاومت آن به شرایط سیال داشت.

تجهیز صنعت نمایندگی خرید و فروش انواع شیر گیوتینی استیل یا شیر چاقویی در جنس های استیل، فولادی و همچنین انواع عملگرهای دستی یا پنوماتیکی میباشد.

قیمت و خرید شیر گیوتینی استیل

متریال های بکار رفته در شیر گیوتینی استیل

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم از شیر گیوتینی استیل بیشتر در صنایعی که حساسیت هایی در خصوص خوردگی و سائیدگی، یا مقاومت های بالاتری نسبت به دما و فشار وجود دارد استفاده میشود. صنایع غذایی و دارویی از مهمترین صنایعی هستند که شیر گیوتینی استیل در آنها استفاده میشود.

جنس بدنه (Body) و دیسک (Disk) و سیت رینگ (Seat Ring)استنلس استیل و جنس سیت (Seat) از تفلون یا PTFE میباشد. متریال استیل موجود در گیت ولو استیل با توجه به نوع سیال و دمای فرآیندی در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند.

دیسک شیر گیوتینی معمولا به دلیل برخورد زیاد و همیشگی با سیال فرآیندی باید از متریال های مقاوم به خوردگی و سائیدگی تولید شود و معمولآ حداقل از متریال استیل 316L و فولاد با پوشش های کرم و نیکل تولید می شوند.

سیت و سیت رینگ این محصول با توجه به نوع سیال و فشار و میزان حرارت در جنس های مختلف استیل و لاستیک و تفلون و برنز تولید و مونتاژ می شود.

کاربرد شیر گیوتینی استیل

  • لجن‌ هاي غليظ
  • سوسپانسيون ذرات بزرگ
  • صنايع غذايي
  • صنایع دارویی
شیر گیوتینی استیل1

اتصالات شیر گیوتینی استیل

اتصال به خط لوله در شیر گیوتینی در مدل های لاگ تایپ و ویفری از سایز “2 تا “36 در کلاس فشاری 150 مطابق استاندارد ASME B16.5 و و بر اساس استاندارد EN1092 در کلاس های فشاری PN10, PN16, PN6 تولید می شوند.

این شیر ها به دلیل اینکه اتصال ویفری یا لاگ دارند دارای وزن کمتری هستند و از نظر ابعادی نسبت به سایر شیرآلات صنعتی و شیر دروازه ای فضای کمتری اشغال میکنند.

اجزاء شیر گیوتینی استیل

شیر گیوتینی مانند سایر انواع شیر های دروازه ای (شیر کشویی) از یک بدنه فلزی که شامل مجرابند (دیسک)، سیت و سیت رینگ تشکیل میشود. قسمت بالای شیر شامل عملگر، استم، پکینگ و اورینگ میشود.  در شکل زیر اجزای داخلی یک شیر گیوتینی از نوع اتصال ویفری با عملگر دستی (فلکه ای) را مشاهده میکنید.

شیر گیوتینی استیل

انواع شیر گیوتینی استیل از نظر نوع عملگر

شیر چاقویی استیل پنوماتیکی

در شیر چاقویی، با عملگر پنوماتیک از یک اکچویتور استفاده میشود، که با نیروی هوا و فشار آن باعث حرکت کردن دیسک در جهت عمودی و باز و بسته کردن شیر خواهد شد.

شیر چاقویی استیل دستی

در شیر چاقویی با عملگر دستی، نوع عملگر در دو حالت فلکه ای و اهرمی میباشد که در هر در مورد اپراتور باید به روش دستی اهرم یا فلکه را بچرخاند و نیرو محرکه برای باز و بست این نوع شیر خود اپراتور میباشد.
نوع استم این محصول به دو حالت پیچی و پیستونی می باشد و که در هر دو حالت باید از ورود گرد و غبار جلوگیری کرد.
روانکاری با روغن و گیربکس در زمان بندی تعمیر و نگهداری انجام شود.

شیر چاقویی استیل دستی

پارامترهای مهم در خرید Knife gate valve استیل

پارامترها و عوامل متعددی در خرید شیر گیوتینی استیل حائز اهمیت میباشند. در زیر به تعدادی از مهمترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • نوع سیالی که در سرویس قرار دارد از نظر دما و فشار، ویسکوزیته، میزان خورندگی و … دارای اهمیت میباشد.
  • میزان خورندگی سیال به جهت انتخاب متریال مناسب دیسک شیر
  • سایز خط لوله
  • نوع عملگر و گشتاوی که شیر برای باز و بسته شدن به آن نیاز دارد

لینک های مفید:

مطالب مرتبط

گیج فشار ویکا

گیج ویکا

گیج ویکا گیج‌های فشار تجهیزاتی هستند که برای اندازه‌گیری و نمایش میزان فشار سیال استفاده …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)