تست گیج ویکا Wika

تست گیج ویکا (Wika)

تجهیز صنعت واردکننده و توزیع کننده انواع تجهیزات ایزار دقیق شامل انواع گیج های دما و فشار، تست گیج ویکا، ترانسمیتر های جریان و سطح و غیره می باشد.

قیمت و خرید تست گیج ویکا

روش تست گیج ویکا

از تست گیج ویکا یا فشار سنج دقیق جهت مقایسه مقدار فشار اندازه گیری شده به وسیله فشار سنج و فشار واقعی صحیح استفاده میشود که معمولا در کالیبراتور های فشار، دد ویت تستر و همینطور هندپمپ فشار مورد استفاده قرار میگیرد.

این پرشر گیج ها اغلب برای تست میزان دقت سایر ادوات فشار مورد استفاده قرار می گیرند.

تست گیج ویکا یکی از انواع گیج های فشار جهت کالیبره کردن و سنجش میزان دقت سایر گیج های فشار میباشد.

گیج ویکا که عمومآ دارای صفحه 160 میلی متری و دقت 0.5% میباشد.

روی دستگاهی مانند دد ویت تستر (dead weight tester) نصب و به عنوان گیج فشار مرجع جهت کالیبره کردن سایر گیج های فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

گیج ویکا از آن جهت که برای کالیبره کردن سایر ادوات فشار مورد استفاده قرار میگیرد.

به نوعی گیج مرجه محسوب میشود باید دارای دقت اندازه گیری بالا و همچنین رزولوشن بالایی باشد که خوانش آن به آسانی و با دقا بالایی انجام گیرد.

معرفی شرکت ویکا

ویکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیج و ترانسمیتر های دما و فشار و انواع تجهیزات جانبی شامل انواع منیفولد و ترمول میباشد.

محصولات این شرکت امروزه کاربرد وسیعی در صنایع دارد.

در همه صنایع از گیج فشار و گیج دمای ویکا و تست گیج ویکا استفاده میشود.

به همین جهت کالیبره کردن گیج فشار ویکا یکی از کارهایی میباشد که در کارخانه ها و محیط های صنعتی به طور دائمی و گسترده انجام میگیرد.

نحوه تنظیم گیج ویکا

فشار یکی از مهم ترین کمیت هایی است که در صنعت به طور گسترده مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

اندازه گیری درست فشار  و قابل ردیابی بودن این اندازه گیری در بسیاری از بخش ها مهم است. روش های بسیاری برای اندازه گیری فشار و خلاء وجوددارد .

وسایلی که برای اندازه گیری فشار استفاده میشوند را فشار سنج مینامند. بطور معمول به وسایل اندازه گیری که فشارهای نزدیک فشار اتمسفر را اندازه گیری میکنند ، مانومتر اطلاق میشود. همچنین در اغلب موارد به وسایلی که در آنها ستونی از مایع وجود دارد نیز مانومتر می گویند.

فشار یک کمیت مطلق نیست و برای همین در اندازه گیری فشار ، (گیج ویکا) همیشه مقدار آنرا نسبت به یک فشار مرجع تعیین میکنند.
گاهی نیز فشار نسبت به فشار خلاء  سنجیده میشود. معمولا فشار خلاء به سه پله فشار خلاء پایین ، فشار خلاء بالا و فشار خلاء خیلی بالا (تا حدود ۱۱-۱۰ میلی بار) تقسیم میشود.
بایستی توجه داشت رسیدن به خلاء مطلق (صفر میلی بار) بسیار دشوار است.

روش تست گیج ویکا

  •  فشار مطلق: اگر در ظرفی مولکول نباشد فشار صفر استبه فشار اندازه گیری و روی یک مقیاس دارای فشار صفر به عنوان نقطه مرجع فشار مطلق (absolute pressure) می گویند.
    به عبارت دیگر فشار مطلق فشاری است که  برمبنای خلاء کامل اندازه گیری میشود.
    خلاء کامل بعنوان مرجع اندازه گیری یا صفر مبنا درنظر گرفته میشود
  • فشار سنجش : فشاری است که برمبنای فشار اتمسفر سنجیده میشود وفشار اتمسفر بعنوان مرجع اندازه گیری یا صفر مبنا درنظر گرفته میشود.
    مقادیر اختلاف فشار بین یک فشار بالاتر از فشار اتمسفری و فشار اتمسفری فشار سنجه ای مثبت نامیده می شود در حالی که اختلاف فشار بین یک فشار پایین تر از فشار اتمسفری و فشار اتمسفری فشار سنجه ای منفی یا خلا نامیده می شود.
    مقادیر فشار سنجه ای با تغییر فشار محیط اندکی تغییر می کند.
  • فشار تفاضلی یا اختلاف فشار: عبارتست از اختلاف فشار بین دو نقطه متمایز یک سیستم. برای مثال جریان یک سیال در امتداد یک محدوده داخل یک لوله باعث ایجاد اختلاف فشار می شودو از آن برای تعیین فلو گاز یا سیال استفاده می شود، این اصل اساس کار صفحه روزنه دار است.
    بنابراین فشار سنجش برابراست با فشار مطلق منهای فشار اتمسفر یا فشار مطلق جمع جبری فشار مطلق و فشار اتمسفر است.

گیج ویکا

مطالب مرتبط

ترانسمیتر دما یوکوگاوا

ترانسمیتر دما یوکوگاوا

ترانسمیتر دما یوکوگاوا از ترکیب دو واژه TRANSFER+METER گرفته شده است، یعنی تجهیزی که بتواند یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده(METERING)وآن را به مکانی دورتر مثل اتاق کنترل انتقالTRANSFER دهد. 

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)