تولید نفت ایران ۳.۵ میلیون بشکه در روز شد

تولید نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی به ۳.۵ میلیون بشکه در روز رسید و عرضه نفت اوپک در این ماه به بالاترین رقم در ماه های اخیر رسید.
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید ایران و عراق در ماه گذشته میلادی کاهش تولید ناشی از اعتصاب در بخش نفتی کویت را خنثی کرده، تولید نفت اوپک در ماه آوریل افزایش یافت و به بالاترین رقم در ماه های اخیر رسید.
 
اما عربستان به رغم تهدیدی که پس از شکست نشست دوحه مبنی بر افزایش تولید کرده بود، تغییر قابل توجهی در تولید خود صورت نداده است.
 
اورگن وینبرگ، تحلیلگر بازار نفت در کومرزبانک گفت: «بازار شدیدا با مازاد عرضه مواجه است…افزایش قیمت های اخیر پایه قوی ای ندارد.»
 
بر اساس آمارهای نفتکشی و اطلاعات به دست آمده از شرکت های نفتی، اوپک و شرکت های مشاوره ای، عرضه نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت از 32.47 میلیون بشکه در ماه مارس به 32.64 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل رسیده است.
 
این میزان عرضه تقریبا برابر با عرضه 32.65 میلیون بشکه ای است که اوپک در هنگام پیوستن مجدد اندونزی به این سازمان به ثبت رسانده بود.
 
بیشترین افزایش تولید مربوط به ایران بود که بعد از لغو تحریم های غرب قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد.
تولید نفت ایران در ماه آوریل به 3.40 میلیون بشکه در روز رسید و در نزدیکی رقم 3.50 میلیون بشکه در روز که این کشور قبل از تحریم ها یعنی پایان سال 2011 تولید می کرد قرار گرفت.
اما برخی منابع مدعی شدند، احتمالا بخشی از افزایش عرضه ایران از نفت ذخیره شده این کشور بر روی دریا بوده و این افزایش موقتی است.
 
عرضه نفت عراق نیز در ماه آوریل رشد داشت. عرضه نفت از مناطق جنوبی این کشور در این ماه به رقمی بی سابقه رسید. عرضه نفت اقلیم کردستان عراق نیز افزایش داشت.
 
بیشترین افزایش صادرات نفت در ماه آوریل مربوط به امارات بود که پس از اتمام کار تعمیرات در میادین نفتی این کشور اتفاق افتاد.
جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)