شیر پروانه ای پنوماتیک

شیر پروانه ای پنوماتیک (Pneumatic Actuated Butterfly Valve)

شیر پروانه ای پنوماتیک توسط اکچویتور های بادی یا پنوماتیکی که عمدتآ از نوع اکچویتور های دورانی (چرخشی) میباشند کنترل شده و باز یا بسته خواهند شد.

پارامترهای گوناگونی برای خرید باترفلای ولو پنوماتیکی باید در نظر گرفت. شاید بتوان گفت علاوه بر سایز و متریال بدنه شیر پروانه ای پنوماتیکی، مهمترین پارامتر برای خرید شیر پروانه ای پنوماتیکی، اکچویتور یا عملگر این شیر ها میباشد.

برای انتخاب و خرید اکچویتور موارد متعددی شامل سایز شیر، سایز اکچویتور، گشتاور مورد نیاز برای قطع و وصل کردن مسیر جریان، مقدار فشار کاری و جنس بدنه اکچویتور از مهمترین پارامترهایی هستند که باید مد نظر قرار داد.

قیمت و خرید شیر پروانه ای پنوماتیکی

 

قیمت شیر پروانه ای پنوماتیک

تجهیز صنعت بهترین ارائه دهنده‌ی تجهیزات ابزار دقیق در کشور است، این فروشگاه بزرگ و مطمئن در جهت افزایش سطح کیفی صنایع درحوزه ابزاردقیق تامین تجهیزات صنایع نفت،گاز و پتروشیمی واردات و تامین انواع شیر پروانه ای پنوماتیک را با قیمتی رقابتی و بهترین کیفیت به فروش می رساند. انواع شیرهای پروانه ای داخلی و خارجی شامل شیر پروانه ای میراب، شیر پروانه ای ابرو، کسیتون و سایر برندهای مطرح با انواع عملگرهای پنوماتیک در سایز های مختلف قابل تامین میباشد.

شیر پنوماتیک چیست؟

ولو پروانه ای، کنترل کننده شیر پروانه ای پنوماتیک، به شیوه پنوماتیکی امکان افزایش در کنترل و هدایت دستگاهی به صورت خودکار را در مقایسه با ولو کنترل شده دستی در سیستم  است.

همچنین لازم به ذکر است همانطور که بالا تر اشاره شد با توجه به امکان استفاده از عملگر های اتوماتیک، در مکان هایی که حضور نیروی انسانی و یا اپراتور مقدور نباشد و نتوانیم از عملگر دستی استفاده کنیم بایستی از عملگر پنوماتیکی و یا شیر پروانه ای پنوماتیک استفاده نمایید.

علاوه بر‌این در خطوطی که به نیرو‌ی زیادی برای باز و بست شدن شیر ها نیاز باشد از عملگر پنوماتیکی و یا هیدرولیکی که به آن (اکچویتور پنوماتیکی) می گویند استفاده می شود.

عملکرد شیر پروانه ای پنوماتیک

ولو پروانه ای دارای قطر 80 میلی متر است و برای مایعات و گازها از منفی 10 تا مناسب است، اکچویتور پنوماتیک قادر به ایجاد گشتاور 49.6 نیوتن متر در فشار bar 8 است اما دارای یک پنجره کنترل فشار از  6 تا 10 بار است.
ولو پروانه ای به منظور اتصال به سیستم لوله کشی و دیگر قسمت ها که دارای اتصال از نوع wafer است. اکچویتور ، یک عملگر دوگانه با عملیات چرخشی rack-and-pinion آلومینیومی معتبر است.

درواقع rack and pinion یک نوع اکچویتور خطی است که شامل یک جفت دنده است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. یک دنده دایره ای pinion نام دارد که دندانه ها را روی یک دنده نواری خطی به نام rack گیر می اندازد.

حرکت چرخشی اعمال شده به pinion، باعث می شود که rack متناسب با آن حرکت کند، به این ترتیب حرکت چرخشی pinion به حرکت خطی تبدیل می شود.

می توانید با کلیک کردن بر روی  لرزه گیر لاستیکی مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

اکچویتور دارای یک غلاف آلومینیومی آندی و یا پوشش رزینی استال است در حالی که ولو پروانه ای دارای یک غلاف چدنی، دیسک چدنی و یک آب بندی EPDM است، حداکثر فشار محیط 16 بار است.
اکچویتور بر روی ولو پروانه ای (شیر پروانه ای پنوماتیک) از طریق فلنج F05 ISO 5211 (11 میلی متر) نصب می شود، این مجموعه تایید شده بنابراین ممکن است در محیط های بالقوه انفجاری مورد استفاده قرار گیرد.

شیر-پروانه-ای-پنوماتیک-تجهیز-صنعت

نقاط قوت شیر پروانه ای پنوماتیک

  • توانایی نصب مستقیم به یک ولو سلنوئیدی به منظور کاهش لوله و اتصالات.
  • نشانگر مکانیکی در بالا، موقعیت ولو را نشان می دهد.
  • برای محیط های انفجاری تایید  است.
  • هزینه سرمایه گذاری نسبت به نسخه الکتریکی کمتر است.
  • باز و بست شدن سریع.
  • اکچویتورهای با عملگر دوگانه نسبت به نوع یگانه امکان کنترل بیشتری را فراهم می کنند.
  • با یک جعبه سوئیچ می تواند مجهز شود.

نقاط ضعف

  • اکچویتورها با عملگر دوگانه نسبت به نوع همتا از هوای فشرده بیشتری استفاده می کنند.
  • به منظور کنترل  هوا نیاز به یک سیستم هوای فشرده و یک ولو سلنوئیدی دارد.
  • مصرف انرژی در مقایسه با اکچویترهای الکتریکی بیشتر است، اما سرمایه گذاری اولیه آن کمتر است.

معرفی ولو پروانه ای سری های BFL – PAL

ولو های پروانه ای سری BFL یک راه حل مقرون به صرفه برای عملیات روشن و خاموش و همچنین مدولاسیون جریان هستند.
نوع عمل کننده دستی توسط یک اهرم فشاری با یک دنده قفل یا چرخ دنده دستی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند.
 سایز قطر (25 تا 300 میلی متر)، محیط و ترکیب مواد، فشارهای از 4 تا 16 bar مناسب اند.
دارای یک نسبت طول به قطر ساختاری کوچکی است و می تواند با یک فلنج نوع Lug  یا wafer نصب شود.
همچنین طیف گسترده ای از آپشن های غلاف،دیسک و مواد آب بندی در این ولوهای پروانه ای وجود دارد. آنها می توانند برای مایعات و گازها در کاربردهایی با یک محدوده دمایی بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

شیر-پروانه-ای-پنوماتیک-تجهیز-صنعت

اکچویتور های پنوماتیک PAL

اکچویتور های پنوماتیک PAL امکان کنترل، ولو های توپی یا پروانه ای را با هوای فشرده را دارند. آنها یک راه حل قوی و قابل اعتماد را برای کنترل ولوهای بزرگ تر با هزینه سرمایه گذاری پایین تر از اکچویتورهای الکتریکی ارائه می کنند.
آنها بر روی ولوهای چرخان با یک فلنج ISO 5211 نصب می شوند.
سایز بدنه مختلف آنها محدوده گشتاوری را از عدد 9.92 تا 901.8 Nm در فشار 8 بار تولید می کنند که با عملیات چرخشی rack and pinion آلومینیومی طراحی و با یک عملگر (فنر باز یا فنر بسته) یا عملگر دوگانه برای افزایش کنترل طراحی می شود.
این اکچویتورها با یک غلاف آلومینیومی و یک پوشش رزینی استال (اندازه های یک تا شش) یا آلومینیومی (12 تا 130) با دوام هستند.
محدوده دمایی استاندارد از منفی 20 تا با یک آب بندی NBR است. اما آب بندی FKM برای حداکثر دمای(سایزهای1 تا 6)یا(سایزهای 12 تا 130) دردسترس است.

بیشتر بخوانید:
شیر پروانه ای تفلونی
شیر پروانه ای گیربکسی

تجهیز صنعت تامین کننده و وارد کننده تجهیزات ابزار دقیق و انواع شیرآلات صنعتی و پایپینگ می باشد.  برای استعلام قیمت و مشاوره فنی با کارشناسان (واحد) فروش ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

گیج فشار ویکا

گیج ویکا

گیج ویکا گیج‌های فشار تجهیزاتی هستند که برای اندازه‌گیری و نمایش میزان فشار سیال استفاده …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)