کنترل ولو Masoneilan

کنترل ولو ماسونیلان (Masoneilan)

کنترل ولو Masoneilan یکی از مهم و حیاتی ترین تجهیزات در سیستم های کنترل فرایندی می باشد.

در واقع کنترل ولو براساس سیگنال اتوماتیکی که از یک کنترل کننده دریافت می کند، سیال عبوری از یک لوله را محدود می کند. 

قیمت و خرید کنترل ولو Masoneilan

کنترل ولو (Control Valve)

یکی از رایج ترین المان های کنترل نهایی در سیستم های کنترل صنعتی ،کنترل ولو میباشد. کنترل ولو برحسب فرمان یک سیگنال اتوماتیک همچون سیگنال یک کنترل کننده یا دستگاه منطقی (مانند PLC) فلوی سیال عبوری از یک لوله را محدود می کند.

اصول کار کنترل ولو Masoneilan

کنترل ولو Masoneilan ماسونیلان وسیله ای است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می نماید و میزان جریان سیال را در یك سیستم كنترل فرایندی تنظیم می كند، شیر كنترل شامل یك شیر است كه به یك مكانیزم محركه actuator که توانائی تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد متصل می باشد.

این تغییر بر مبنای سیگنالی است كه از سیستم كنترل دریافت میشود. شیر كنترل نقش مهم و اساسی در یك صنعت فرایندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه ها ی خرید قطعات و دستگاه ها در صنایع مربوط به شیر كنترل و سیستم های جانبی آن می باشد.

نکات مهم در انتخاب كنترل ولو

انتخاب شیرهای كنترل قبلا بر مبنای پارامترهای اولیه ای نظیر Pressure rating دامنه جریان افت فشار و … بود ولی اکنون تاکید بر هز ینه ها می باشد بنابراین شیرهای كنترل بایداز لحاظ هزینه ها ی اولیه و هزینه های تعمیراتی مناسب باشند ضمن اینكه می بایست خواص كنترلی خوبی داشته باشند. پارامترهای ثانویه در انتخاب شیر كنترل شامل نشتی های مجاز، خصوصیات جریانی، دما و سایش می باشد.

همچنین باید مساله Noise را در نظر گرفت و نیز باید محرك مناسب انتخاب گردد و نیاز به موقعیت دهنده شیر Positioner مشخص گردد. مشخص كردن سایز شیر كنترل كه به آن Valve Sizing می گویند بستگی به پارامتر متغیری به نام Cv دارد.پارامترهای مورد نیاز جهت انتخاب شیر كنترل در استاندارد ISA مشخص شده است.

قسمت های تشکیل دهنده کنترل ولو

  •  Body: بدنه شیر اصلی ترین قسمتی از شیر است که تحت فشار می باشد. این قسمت شامل اتصالات و مسیر جریان می باشد، این قسمت همچنین محل لازم برای  نشیمنگاه و بندآور Seat) و.) Plug را فراهم میآورد
  • Bonnet: ساقه قسمتی از شیر است که میله شیر(Stem)   در آن حرکت می کند و به عنوان یک هدایت کننده (Guid)برای میله شیر می باشد، ساقه شیر همچنین در برگیرند ه جعبه آ ببندها می باشد. ساقه می تواند یکپارچه، پیچی یا فلنجی باشد.
  • Actuator :محرک یکی از قسمت های اساسی و مهم در شیرهای کنترل می باشد. کار آن اعمال نیرو وفشار به میله شیر و حرکت آن جهت تغییر وضعیت عضو مسدود کننده م یباشد. با حرکت عضو مسدودکننده جریان سیال تنظیم و یا قطع و وصل می گردد، محرک ها دارای انواع مختلفی می باشند.
  • Power Unit : قسمتی از محرک که انرژی سیال یا الکتریک یا مکانیک را به حرکت میله شیر تبدیل می نماید
  •  Pneumatic  : وسیله ای که انرژی یک سیال تراک مپذیر معمولا هوا را به حرکت تبدیل  یکند.
  •  Electric  : وسیله ای که انرژی الکتریکی را به حرکت تبدیل می نماید.

کاربرد کنترل ولو Masoneilan

کاربرد کنترل ولو Masoneilan : کنترل ولو Masoneilan بر روی کنترل خطوط انتقال مواد غذایی، نفت، بخار، آب، شیمیایی و دارویی مورداستفاده قرار میگیرد.

قیمت کنترل ولو Masoneilan

تجهیز صنعت بهترین ارائه دهنده‌ی تجهیزات ابزار دقیق در کشور است. این فروشگاه بزرگ و مطمئن در جهت افزایش سطح کیفی صنایع در حوزه ابزاردقیق انواع کنترل ولو Masoneilan و کنترل ولو فیشر را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت به فروش می رساند.

علاقه مندان عزیز می توانند برای مشاهده انواع کنترل ولو به فروشگاه تجهیز صنعت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب فروش ما در تماس باشند.

تجهیز صنعت

مطالب مرتبط

لرزه گیر اتوکلاو

لرزه گیر اتوکلاو

تجهیز صنعت فروش انواع لرزه گیر اتوکلاو و اکاردئونی کلیه سفارشات ساخت لرزه گیر در …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)