آی توپی پوزیشنر سامسون

آی توپی پوزیشنر سامسون (Samson I/P Positioner)

آی توپی پوزیشنر  وسیله‌‌ای است که در ارتباط با شیر کنترل و روی عملگر یا اکچویتور نصب می شود. در واقع پس از دریافت یک فرمان نیوماتیکی 3 تا 15psi یا 4 تا 20 میلی‌آمپر توسط کنترلر، این فرمان در نزدیکی شیر از یک رگولاتور عبور می کند و وارد پوزیشنر می‌شود. آنگاه پوزیشنر همان مقدار فشار هوای دریافتی را در خروجی به شیرکنترل ارسال می کند.

شیر کنترل باید قادر باشد به سرعت و پیوسنه به تغییرات سیگنال کنترلی پاسخ بدهد. در بسیاری از موارد، شیرهای کنترلی بدون پوزیشنر میتوانند عمکرد مناسبی داشته باشند اما حالت‌ هایی هم وجود دارند که پوزیشنر شیر باید لحاظ گردد.

آی توپی پوزیشنر سامسون

انواع پوزیشنرها

 پوزیشنرهای پنوماتیکی:

در این نوع از پوزیشنرها سیگنال 3تا 15 psi به عنوان ورودی دریافت می شود سپس یک فرمان خروجی به صورت هوای فشرده قویتر به عملگر یا اکچویتور شیر ارسال می شود، فرمان خروجی متناسب با سیگنال ورودی است.

پوزیشنرهای الکتروپنوماتیکی:

سیگنال الکتریکی  بین 4 تا 20 میلی آمپر را از کنترل کننده دریافت می کند. سپس با آنالیز آن، سیگنال پنوماتیکی لازم را برای محرک شیر ارسال می نماید.

پوزیشنرهای دیجیتال:

سیگنال ورودی به صورت دیجیتال است علاوه بر این قابلیت کنترل از راه دور را دارند.

پوزیشنرهای دیجیتال به سه دسته تقسیم می شوند:

1.Non-communicating: در این نوع سیگنال (4 تا 20 میلی آمپر) به عنوان سیگنال ورودی به پوزیشنر ارسال می شودکه باعث به کار افتادن مجموعه الکتریکی کنترلر می شود و هم سیگنال خروجی را کنترل می کند.

2.HART: هارت، قابلیت ایجاد یک ارتباط دیجیتالی دو طرفه از طریق همان کابل استفاده شده برای سیگنال آنالوگ را نیز دارد.

3. FIELDBUS: در این مدل دیگر سینگال ورودی 4تا 20 میلی آمپر نخواهد بود بلکه سیگنال های دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرند و پوزیشنر پس از پردازش سیگنال ورودی موقعیت شیر را تنظیم می کند.

انواع آی تو پی پوزیشنر سامسون

1. آی توپی پوزیشنر الکترو پنوماتیکی سامسون مدل TROVIS 3793:

آی توپی پوزیشنر سامسون مدل Trovis3793، همراه عملگرهای خطی یا چرخشی برای اتصال به شیرها در سیستم های کنترلی مورد استفاده قرار می گیرند. این پوزیشنرها بر اساس سیگنال ورودی  4تا 20 میلی آمپری که از طریق کنترلر به آن وارد می شود، مسئولیت تعیین موقعیت شیرهای کنترلی را به عهده دارد. این نوع پوزیشنرها  دارای شیر solenoid و شیر عیب یابی می باشند. میتوانید توسط پروتکل HART با این مدل پوزیشنر ارتباط برقرار کنید و تنظیمات مورد نظر را بر روی این پوزیشنر انجام دهید.

پوزیشنر الکترو پنوماتیکی سامسون مدل TROVIS 3793

2. آی توپی پوزیشنر TROVIS SAFE 3793:

آی توپی پوزیشنر TROVIS SAFE 3793، یک یا دو عملگر ( خطی یا چرخشی) برای اتصال به شیرهای قطع و وصل مطلق در سیستم های ایمنی مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین دارای موقعیت یابی هوشمند با پروتکل Hart هستند.

سیستم های ایمنی  (safe) در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که شرایط خاص ایمنی در واحد های صنعتی فراهم باشد.

3. پوزیشنر سامسون مدل Trovis3797:

پوزیشنر پنوماتیکی سامسون مدل Trovis3797، همراه با عملگرهای مختلف می باشند که برای کنترل موقعیت شیرها مورد استفاده قرار میگیرند . در این مدل از پوزیشنرهای سامسون پروتکل Fieldbus به کار رفته است. همچنین دارای شیرهای solenoid و  عیب یابی هستند.

4. آی توپی پوزیشنر سامسون مدل Trovis3793:

آی توپی پوزیشنرهای سامسون مدل Trovis3793، بسیار شبیه به پوزیشنرهای سامسون مدل Trovis3797 هستند، با این تفاوت که دارای پروتکل به صورت Fieldbus می باشند. در ادامه به بررسی برخی از تفاوت های پروتکل HART و Fieldbus می پردازیم:

  1. در پروتکل هارت ارتباط به صورت یک طرفه می باشد در صورتی که در فیلدباس ارتباط دو طرفه نیز امکان پذیر است.
  2. سیگنال الکتریکی ورودی در هارت 4تا 20 میلی امپر می باشد در حالی که در فیلدباس سیگنال ورودی به صورت دیجیتالی می باشد.
  3. پروتکل هارت دقت کمتری نسبت به فیلدباس دارد.
  4. در هارت عیب یابی پیشرفته بسیار محدود است ولی در فیلدباس عیب یابی پیشرفته در دسترس است.
  5.  در فیلدباس اگر یکی از barrier ها دچار خطا شود سایر دستگاه هایی که به آن متصل هستند دچار خطا می شوند.
  6. در سیستم هارت هزینه (جهت تامین کابل مورد نیاز) از فیلدباس بیشتر است.

5. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل Trovis3725:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل Trovis3725، جهت کنترل موقعیت یک شیر کنترلی ساخته شده است که سیگنال ورودی 4تا 20 میلی امپر را دریافت می کند و بر روی عملگرهای خطی یا دورانی با عملکرد سینگل یا  دابل قابل نصب می شود. همچنین از متریال پلیمری برای ساخت بدنه این پوزیشنرها استفاده شده است.

6. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل Trovis3724:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل Trovis3724، فقط جهت نصب روی عملگر یا اکچویتور سامسون مدل 3379 به کار می رود. عملگر 3379 به صورت خطی (Linear) عمل می کند.

این مدل از پوزیشنرها جهت تنطیم موقعیت شیرهای کنترلی با عمگر سامسون مدل 3379، سیگنال 4تا 20 میلی امپر را دریافت کرده و به عملگر منتقل می کنند. فاقد شیرهای solenoid و عیب یابی هستند.

7. پوزیشنر پنوماتیکی سامسون مدل 4765:

پوزیشنر پنوماتیکی سامسون مدل 4765،یک پوزیشنر تک عملگر Linear  است که برای اتصال به شیرهای کنترلی پنوماتیک مورد استفاده قرار میگیرد و پس از دریافت سیگنال پنوماتیکی از کنترلر موقعیت شیرها را تعیین می کند.

8. پوزیشنر پنوماتیکی سامسون مدل3766:

پوزیشنر پنوماتیکی یا الکترو پنوماتیکی سامسون مدل3766،قابلیت نصب روی شیرهای کنترلی با عملگرهای مختلف ( خطی یا دورانی) که به صورت سینگل یا دابل اکت عمل می کنند را دارند.

9. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل3767:

آی توپی پوزیشنرهای الکتروپنوماتیکی سامسون3767، سری دیگری از پوزیشنرهای سامسون هستند. در مدل سامسون 3766، پوزیشنر سیگنال پنوماتیکی 3تا 15 psi دریافت میکند و به صورت نیوماتیکی عمل می کند ولی در مدل سامسون 3767 سیگنال ورودی به صورت الکتریکی 4تا 20 میلی آمپر می باشد.

10. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 4763:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون 4763، روی عملگرهای خطی و سینگل اکت نصب می شود. با دریافت سیگنال از کنترلر، پوزیشنر موقعیت شیر را با سیگنالی که دریافت کرده مقایسه می کند. اگر موقعیت شیر با موقعیت مورد نظر کنترلر متفاوت باشد،پوزیشنر یک سیگنال کنترلی به عملگر ارسال می کند و در نهایت موقعیت شیر را تغییر می دهد.

پوزیشنر الکترو پنوماتیکی سامسون مدل TROVIS 3793

11. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 0-3730:

آی توپی پوزیشنرهای الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 0-3730، از پرکاربردترین پوزیشنرها در صنایع هستند و بر روی عمگرهای خطی یا دورانی، جهت کنترل موقعیت شیر نصب می شوند. متریال بدنه این پوزیشنرها از آلومینیوم می باشد.

12. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 1-3730:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل Trovis3730-1، از سری پوزیشنرهای سامسون است که با دریافت سیگنال 4تا 20 میلی آمپر، یک خروجی هوای متناسب می سازد که با فشار هوا، موقعیت شیرکنترلی را تعیین می کند. روی عملگر های مختلف ( خطی یا دورانی) نصب می شوند و به صورت سینگل یا دابل اکت مورد استفاده قرار میگیرند. متریال به کار گرفته شده در ساخت بدنه این پوزیشنرها، آلومینیوم یا استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) می باشد.

13. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 2-3730:

این سری از آی توپی پوزیشنرهای الکتروپنوماتیکی سامسون، سیگنال ورودی 4تا20 میلی آمپر را دریافت می کند و برای اکچویتورهای خطی و دورانی با عملکرد سینگل یا دابل به کار می رود.

14. آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 3-3730:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 3-3730، همانند مدل 2-3730 می باشد با این تفاوت که دارای پروتکل ارتباطی از نوع HART است.

این پوزیشنرها مدل safety3730-3 نیز دارند، مطابق با استاندارد ضد انفجار ‘Ex ‘d طراحی شده اند.

15. پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 4-3730:

پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 4-3730 با قابلیت Fieldbus، برای نصب روی عملگرهای (خطی و دورانی) که با عملکرد سینگل یا دابل، طراحی شده است.

16. پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 5-3730:

پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 5-3730 با عملکرد Fieldbus، از دیگر محصولات سری سامسون 3730 می باشد. این پوزیشنر با یک میکرو کنترلر کنترل شده است و فرمان دیجیتال بر بستر سیستم FOUNDATION™ fieldbus را دریافت میکند ودر نهایت موقعیت شیرکنترلی را تعیین می کند.

پوزیشنر  الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 6-3730:

17. آی توپی پوزیشنر  الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 6-3730:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 6-3730 با قابلیت HART، سیگنال 4تا 20 میلی آمپر را از کنترلر دریافت می کند و برای تعیین موقعیت شیر کنترلی ساخته شده است. این پوزیشنرها قابل نصب بر روی عمگرهای خطی و دورانی می باشند.

آخرین مدل پوزیشنرهای سامسون سری 3730 هستند. این مدل نمونه ارتقا یافته مدل ۳-۳۷۳۰ است که علاوه بر ویژگی HART شامل سنسور فشار برای مانیتور منبع تغذیه و فشار خروجی است. از مزایای این پوزیشنرها میتوان به قابلیت خود کالیبراسیون و سازگاری اتوماتیک با انواع شیرهای کنترلی و عملگرها اشاره کرد.

18. آی توپی پوزیشنر  الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 3-3731:

این مدل از آی توپی پوزیشنرهای سامسون، جهت تنظیم و تعیین موقعیت شیرهای کنترلی به کار می روند. آنها سیگنال ورودی 4تا 20 میلی آمپر را دریافت می کنند. هم چنین بر روی عملگرهای خطی یا دورانی با عملکرد سینگل یا دابل قابل نصب می شوند. این پوزیشنرهای سامسون بر اساس استاندارد ضد انفجار ‘Ex ‘d طراحی شده اند. متریال بدنه آنها آلومینیوم یا استنلس استیل می باشد. دارای پروتکل ارتباطی HART هستند.

پوزیشنر  الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 3-3731 دارای مدل SAFE 3731-3 نیز می باشند.

19. آی توپی پوزیشنر  الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 5-3731:

آی توپی پوزیشنر الکتروپنوماتیکی سامسون مدل 5-3731، مطابق با استاندارد ضد انفجار ‘Ex ‘d طراحی شده است و بر روی انواع عملگرهای ( خطی و دورانی) نصب می شود. این پوزیشنرها موقعیتی که از پیش تعیین شده در شیر می باشد را تضمین می کنند.

آنها دارای پروتکل ارتباطی Foundation Fieldbus هستند.

جهت مشاهده وب سایت سامسون اینجا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط

لرزه گیر اتوکلاو

لرزه گیر اتوکلاو

تجهیز صنعت فروش انواع لرزه گیر اتوکلاو و اکاردئونی کلیه سفارشات ساخت لرزه گیر در …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)