ترمومتر دیجیتال پرتابل چیست

تجهیز صنعت ارائه دهنده و تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق و پایپینگ، تجهیزات ابزار دقیق صنعتی و آزمایشگاهی و پرتابل شامل انواع تجهیزات الکترونیک پرتابل، تجهیزات اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و شیمیایی و همچنین تجهیزات ابزار دقیق پرتابل شامل انواع ترمومتر های پرتابل، فشار سنج های پرتابل و … از معتبر ترین و به روز ترین برندهای دنیا میباشد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین فنی و فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

معرفی ترمومتر دیجیتال پرتابل

یکی از تجهیزاتی که در محیط های صنعتی و آزمایشگاهی به وفور مورد استفاده قرار میگیرد ترمومتر دیجیتال پرتابل میباشد. در بسیاری از مواقع نیاز به اندازه گیری درجه حرارت یک سیال خاص یا یک مخزن مورد نظر بصورت غیر تماسی (لیزری) یا بصورت پرتابل نیاز به اندازه گیری از چندین مخزن میباشد.

در چنین مواردی به جای تامین و نصب گیج ها یا ترانسمیتر های دمایی که مشکلات هزینه، نصب، کالیراسیون دوره ای و … را خواهند داشت، بهترین گزینه استفاده از ترمومترهای دیجیتالی قابل حمل یا پرتابل میباشد، با استفاده از این ترمومترها، امکان تست وبررسی چندین نمونه دما در مکان ها و زمان های مختلف و پرتابل بودن ازویژگی های این حرارت سنج های دیجیتالی می باشد .

کاربرد ترمومتر دیجیتال پرتابل

ترمومتر دیجیتال پرتابل یا قابل حمل در اندازه گیری و کنترل دما کاربرد دارند ؛

  • این ترمومتر ها قابلیت اندازه گیری همزمان دما از دو تا ۱۲ نقطه را دارد، در نگاه اول ترمومتر ها شبیه به مولتی متر هستند.
  • ترمومتر های دیجیتالی برای سنسور دما دارای یک یا چند ورودی هستند.
  • ترمومتر ها برای نمایش دما به فارنهایت یا درجه سانتیگراد دارای صفحه نمایشگر دیجیتال هستند.
  • امکان تست وبررسی چندین نمونه دما در مکان ها و زمان های مختلف و پرتابل بودن ازویژگی های این حرارت سنج های دیجیتالی می باشد .

لینک های مفید:

می توانید با کلیک کردن بر روی ترمومتر تلسکوپی ویکا  سایر مشخصات این محصول را مشاهده نمایید.

پارامتر های مهم در انتخاب ترمومتر دیجیتالی پرتابل

  • تعداد سنسور های ورودی
  • نوع سنسور ترموموکوپل
  • محدوده دمایی
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر و ذخیره اطلاعات (دیتالاگر)

ترمومتر دیجیتال پرتابل چیست

ویژگی های ترمومتر

دما یکی از ویژگی‌ های ماده است که میزان گرمی آن را نشان می‌ دهد و جهت جریان گرما را مشخص می‌کند. اگر دو جسم دارای دمای متفاوت باشند، انرژی گرمایی از جسم با دمای بیشتر به جسم با دمای کمتر منتقل می‌شود تا هنگامی که دمای دو جسم به تعادل برسد.

باید توجه کرد که ممکن است در این جابه جایی گرمایی، جسم دارای دمای بیشتر، مجموع انرژی گرمایی کمتری داشته باشد، اما باز هم انرژی گرمایی از دست بدهد و جسم دارای دمای کمتر مجموع انرژی گرمایی بیشتری داشته باشد، اما باز هم انرژی گرمایی دریافت کند.

یکا های گوناگونی برای اندازه‌گیری دما تعریف شده‌اند، در دستگاه بین‌المللی از یکای کلوین استفاده می‌شود؛ ولی یکا های دیگری مانند سلسیوس و فارنهایت نیز برای اندازه‌گیری دما به کار می‌روند، اندازه‌گیری دما با استفاده از دماسنج انجام می‌شود.

انواع ترمومتر دیجیتال

انواع مختلف دماسنج وجود دارند که از روش‌های گوناگون برای اندازه‌گیری دما استفاده می‌کنند، برای نمونه، اندازه‌گیری دما در دماسنج جیوه‌ای با بهره‌گیری از ویژگی انبساط گرمایی جیوه انجام می‌شود.

تغییر دمای یک جسم یا یک محیط مادی با فرایند تبدیل انرژی انجام می‌شود، برای نمونه، اتلاف انرژی مکانیکی در اثر اصطکاک منجر به افزایش دما می‌شود. از سوی دیگر، سرد کردن گازها با انبساط گاز (که انرژی گرمایی به کار تبدیل می‌شود) انجام می‌شود.

واحد های اندازه گیری در ترمومتر دیجیتالی

یکای سلسیوس که به افتخار آندرش سلسیوس نام‌گذاری شده و با نماد C° نشان داده می‌شود، متداول‌ترین یکای مورد استفاده در حال حاضر است. این یکا پیشتر با نام سانتی‌گراد شناخته می‌شد که ترکیب دو واژه سانتی (به لاتین: centum) (به معنی صد) و گراد (به لاتین: gradius) (به معنی درجه) است.

مبنای این یکا، نقطه ذوب و جوش آب هستند، نقطه ذوب آب برابر دمای صفر درجه و نقطه جوش آن برابر دمای صد درجه سانتی‌گراد تعریف شده‌است.

فارنهایت با نماد F°، یکای دیگری برای اندازه‌گیری دما است که در گذشته، در بسیاری از کشورها به کار گرفته می‌شد و اکنون در کشورهای اندکی از جمله ایالات متحده آمریکا همچنان به عنوان یکای اصلی اندازه‌گیری دما به کار می‌رود.

نقطه صفری که گابریل دنیل فارنهایت انتخاب کرد عبارت بود از دمای تعادل گرمایی مخلوطی با نسبت برابر از یخ، آب و آمونیوم کلرید (که مقدار آن برابر ۱۷٫۷۸- سلسیوس است)، همچنین دو نقطه مرجع دیگر را دمای تعادل گرمایی مخلوط آب و یخ (دمای صفر درجه سلسیوس) به معادل ۳۲ فارنهایت و دمای بدن انسان معادل ۹۶ فارنهایت در نظر گرفت همچنین فارنهایت دریافت که دمای جوش آب با این یکا برابر ۲۱۲ درجه است.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

کرنش (2)

کرنش سنج

کرنش سنج چیست؟ کرنش سنج (Strain Gauge) یک سنسور الکترونیکی است که برای اندازه‌گیری کرنش …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)