ترمومتر گازی ویکا مدل F73

توضیحات

ترمومتر گازی ویکا مدل F73

 

ترمومتر گازی ویکا مدل F73، یکی از محصولات پرکاربرد از برند آلمانی ویکا می باشد که جهت اندازه گیری و نمایش محلی دمای سیالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمومترهای گازی ویکا مدل F73 دارای حفاظت بدنه از گرد و غبار IP65 می باشند بنابراین می توانند برای کاربرد در محیط های باز حتی با دماهای منفی به کار روند. این دماسنج گازی به طور کامل از متریال فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) ساخته شده است به همین دلیل در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمومترهای ویکا مدل F73 برای کاربرد در شرایط آب و هوایی سخت نیز انتخاب مناسبی می باشند زیرا از دمای 40- تا 60+ درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت آلمانی ویکا (WIKA) یکی از معروف ترین و بزرگترین سازندگان انواع ابزار دقیق و تجهیزات کنترلی در جهان است. ویکا در سال 1946 در آلمان تاسیس شد و امروزه یکی از پیشروان جهانی صنعت اندازه‌گیری محسوب می‌شود.

شرکت ویکا مجموعه‌ گسترده ای از تجهیزات اندازه‌ گیری فشار، سطح، جریان و دما را ارائه می‌ دهد. این تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، داروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی های ترمومتر گازی ویکا مدل F73 می پردازیم.

عملکرد ترمومتر گازی ویکا مدل F73 

ترمومتر گازی (Gas-Actuated Thermometer) یا همان دماسنج گازی ویکا، با استفاده از تغییرات فشار مقدار دما را اندازه گیری می کند در واقع ترمومتر گازی نوعی فشار سنج است. این مدل از ترمومترها دارای لوله ای به نام Capillary Tube هستند که به وسیله این لوله میتوان دمای تجهیزاتی که در ارتفاع هستند و یا دمای زیادی دارند را با دقت و در فاصله ایمن اندازه گیری کرد. 

ترمومتر گازی از خواص گازهای نجیب نظیر هلیم، هیدروژن و … به جای مایعات (جیوه یا الکل) برای اندازه گیری دما استفاده می کند. در این سری از ترمومترهای گازی مقداری گاز در حجم مشخص و ثابتی قرار دارد. در حجم ثابت با افزایش دمای گاز، به طور مستقیم فشار آن نیز افزایش می یابد. حال با مدرج کردن ترمومتر به روش صحیح میتوان با اندازه گیری فشار در هر لحظه مقدار دما را  به دست آورد.

مشخصات فنی ترمومتر گازی ویکا مدل F73

این مدل از ترمومترها در حجم ثابت با استفاده از تغییرات فشار، مقادیر دما را اندازه گیری می کنند. ترمومتر گازی ویکا مدل F73 با کیفیت بالا جهت استفاده در صنایع فرآیندی طراحی شده اند. در ادامه مشخصات فنی ترمومترهای گازی F73 ذکر می شود:

Thermometer  /F73

استانداردها: ترمومتر گازی مدل F73 با کیفیت بالا مطابق با استاندارد EN 13190 برای کاربرد در صنایع فرآیندی ساخته شده است. استانداردهای ATEX  وGOST  و EAC در ساخت این محصول استفاده شده است.

محدوده اندازه گیری دما: محدوده اندازه گیری برای این مدل از ترمومترهای گازی  ویکا از 200- تا 700+ درجه سانتی گراد می باشد.

قطر صفحه مدرج: صفحه نمایش این مدل به صورت دو رنج Dual Scale مقادیر را بر حسب واحدهای سانتی گراد و فارنهایت، مقیاس بندی کرده است. اندازه صفحه نمایش در این ترمومترهای گازی می تواند 100 یا 160 باشد.

کلاس دقت: دقت اندازه گیری در این مدل از ترمومترهای ویکا  در دمای محیطی(23 درجه سانتی گراد) مطابق استاندارد EN 1319، یک است. 

درجه حفاظت بدنه: ترمومتر گازی ویکا مدل F73،دارای استاندارد نفوذ IP65 و IP66 می باشد.

جنس قاب و Wetted part: برای ساخت قاب این ترمومتر های گازی از متریال استنلس استیل استفاده می شود. همچنین متریال قسمتی که در تماس با سیال قرار دارد S.S316 می باشد.

دمای محیطی: محدوده ی دمای محیط برای این ترمومترهای گازی، از 40- تا 60+ درجه سانتی گراد می باشد.

دمای سیال فرآیندی: دمای سیال فرایندی از 50- تا 70+ درجه سانتی گراد میتواند باشد.

نوع اتصال: اتصال به صورت پیچی (Thread)، NPT ½ یا G ½ B است. 

طول Capillary tube: در ترمومتر های گازی مدل F73، حداکثر طول کپیلاری 60 متر می باشد. هم چنین در ساخت Capillary tube این مدل از پوشش مناسبی به عنوان محافظ استفاده شده است.

ویژگی های ترمومتر گازی ویکا مدل F73

  • واکنش سریع به تغییرات دما
  • محدوده اندازه گیری از 200- تا 700 درجه سانتی گراد
  • بدنه و استم از جنس استنلس استیل(فولاد ضد زنگ)
  • انواع مختلف اتصال و نوع نصب

کاربرد ترمومتر گازی ویکا مدل F73

ترمومترهای گازی ویکا مدل F73 با توجه به طراحی با کیفیت در صنایع گوناگون از جمله پتروشیمی، نفت و گاز، انرژی و آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. در سیستم هایی که با لرزش زیاد همراه هستند ترمومتر گازی ویکا می تواند بهترین انتخاب جهت اندازه گیری دما باشد. کاربردهای این ترمومترهای گازی عبارتند از:

  1.  این ترمومترها مناسب برای صنایع مختلف نظیر ماشین سازی، کارخانه، مخازن، تولید تجهیزات و صنایع غذایی می باشند.
  2. امکان اندازه گیری دما در فرآیندها به صورت غیر تماسی را دارند.
  3. برای نصب روی بردهای صنعتی، پنل کنترلی مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. با توجه به متریال میتوانند برای نصب در فرآیندهای بلندمدت استفاده شوند.

پارامترهای مهم برای خرید ترمومترهای گازی ویکا مدل F73

با توجه به اهمیت کنترل و اندازه گیری دما ترمومتر گازی ویکا مدل F73 در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. پارامترهای متعددی هنگام خرید ترمومترهای گازی تاثیرگذار هستند و باید با توجه به شرایط و بودجه پروژه انتخاب شوند. بر اساس طراحی و تنوع گسترده دماسنج‌ های گازی مدل 73 برای انواع اتصال و فرآیندها سازگار می شود.

پارامترهای مهم در انتخاب و خرید ترمومتر گازی ویکا F73 به شرح زیر است:

  • دقت اندازه گیری 
  • مقاومت در برابر لرزش
  • شرایط محیطی
  • مقیاس اندازه گیری
  • سایز صفحه نمایش
  • طول دنباله کپیلری
  • شرایط نصب
  • زمان پاسخ گویی حرارتی

تجهیز صنعت یکی از برترین تامین کنندگان انواع تجهیزات ابزار دقیق و پایپینگ در کشور است. این مجموعه با تکیه بر دانش مهندسی و پرسنل مجرب و آموزش دیده در سطوح بین المللی و توانمندی های بالای فنی و اجرایی همچنین ارتباطات گسترده با تولیدکنندگان و تامین کنندگان مطرح در سرتاسر جهان، همواره سعی بر حل مشکلات و کمک به صنایع کشور را داشته است.

این فروشگاه مطمئن انواع تجهیزات اندازه گیری دما شامل ترمومتر، ترانسمیتر دما و غیره را از برندهای معتبر دنیا با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رساند. جهت  کسب مشاوره فنی و استعلام قیمت ترمومتر گازی ویکا مدل F73 با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

5/5 (1 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ترمومتر گازی ویکا مدل F73”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)