تفاوت ipb و ipe

تیرآهن از مهمترین نوع پروفیل های ساختمان به شمار می رود به همین خاطر است که خرید تیرآهن نیز مهم تلقی می شودT تیر آهن به دو صورت معمولی است که با علامت اختصاری I ویا NP نوشته شده و تیر آهن بال پهن نیز با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد.

فروش تیرآهن

تیرآهن نوع اول معمولی بوده ارتفاعی معادل ۸۰ تا ۶۰۰ میلی متر دارد که البته بیشتر عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده ی عموم قرار می گیرد،موارد استفاده ی آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری است.

خرید تیرآهن

خرید تیرآهن مهم است چرا که تیر آهن از مهم ‌ترین پروفیل های ساختمانی است که اغلب در پروژه‌های صنعتی هم کاربرد دارد، در هنگام خرید تیر آهن دقت کنید که تیرآهن به سه صورت تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و همچنین تیرآهن IPB (بال پهن) یافت می‌شود.

قیمت تیرآهن

تیر آهن IPE و INP ارتفاعی معادل ۸۰–۶۰۰ میلی متر و تیرآهن IPB ارتفاعی برابر با ۱۰۰–۱۰۰۰ میلی متر دارد،تیرآهن معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود می باشد،این تیرآهن بر طبق استانداردهای اروپا تولید شده و ضخامت بال آن ثابت می باشد.

تفاوت ipb و ipe

تیر آهن IPE :

تیر آهن IPE این تیر آهن ها در ایران و کشور های اروپایی تولید می شود و شکل آن ها I مانند است همچنین ضخامت بال های آن هم تغییر پذیر نمی باشد.

تیر آهن IPB:

تیر آهن IPB، این تیر آهن عریض یا بال پهن H شکل است که طول بال ها نسبت به تیر آهن IPE بزرگ تر می باشد.

لیست راهنمای خرید تیرآهن

استاندارد IPE :

هنگامی که کلمه ی لاتین V در کنار نام تیر آهن قرار می گیرد به معنای آن است که تیر آهن سنگین وزن می باشد IPBv و هرگاه که حرف L در کنار نام تیر آهن قرار گرفته باشد بدان معناست که تیر آهن سبک وزن می باشد، استاندارد IPE، محصولات کشورهای اروپایی و ایران بیشتر از این مدل می‌باشند.

راهنمای خرید تیرآهن

بارزترین ویژگی این نوع تیر آهن این است که اگر از هر دو سر تیرآهن به آن نگاه کنید، ضخامت بال‌های ابتدا و انتهای آن کاملاً یکنواخت و یکسان می‌باشد،معمولا نقشه ی ساختمان هایی که به وسیله ی مهندسان کشورمان تهیه می‌ شود بر اساس این نوع استاندارد بوده و این نوع تیرآهن در میان مشتریان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

مطالب مرتبط :

مطالب مرتبط

کرنش (2)

کرنش سنج

کرنش سنج چیست؟ کرنش سنج (Strain Gauge) یک سنسور الکترونیکی است که برای اندازه‌گیری کرنش …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)