سوئیچ اختلاف فشار

پرشر سوئیچ اختلاف فشار یک نوع وسیله اندازه‌گیری فشار است که با استفاده از اختلاف فشار بین دو نقطه در یک سیستم، یک کنتاکت الکتریکی را باز یا بسته می‌کند. این تجهیز به عنوان یک سنسور فشار عمل می‌کند و برای کنترل و مانیتورینگ فشار در سیستم‌های مختلف استفاده می‌شود.

قیمت و خرید پرشر سوئیچ اختلاف فشار

ساختار پرشر سوئیچ اختلاف فشار شامل یک مکانیزم کنترلی و یک سنسور فشار است. سنسور فشار برای اندازه‌گیری فشار در دو نقطه مختلف در سیستم استفاده می‌شود. معمولاً این دو نقطه شامل یک نقطه مرجع یا نقطه صفر (مثلاً فشار جوی) و یک نقطه فشار فرآیند است.

سنسور فشار می‌تواند به یک کپسول، دیافراگم، بوردون تیوپ، یا هر نوع سنسور فشار دیگری وصل شود. وقتی فشار فرآیند به اندازه‌ای رسید که اختلاف فشار بین دو نقطه تنظیم شده را برقرار می‌کند، مکانیزم کنترلی که معمولاً شامل یک تیغه یا یک تنظیم‌کننده است، فشار را به کنتاکت الکتریکی منتقل می‌کند.

کنتاکت الکتریکی می‌تواند یک سوئیچ NO (باز یا اپن) یا NC (کلوز) باشد. وقتی فشار فرآیند اختلاف را به حد تنظیم شده برساند، کنتاکت الکتریکی باز یا بسته می‌شود و این امکان را به سیستم کنترلی می‌دهد تا عملیاتی مانند روشن و خاموش کردن موتور، کنترل ورود هوا، راه‌اندازی هشدارها و سیستم‌های ایمنی را انجام دهد.

پرشر سوئیچ اختلاف فشار برای کاربردهای متنوعی مانند صنایع HVAC، سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های تهویه و تهویه مطبوع، و سیستم‌های کنترل فشار استفاده می‌شود.

فروش انواع پرشر سوئیچ اختلاف فشار از برند معتبر با قیمت مناسب در فروشگاه ابزار دقیق تجهیز صنعت موجود می باشد. جهت خرید یا استعلام قیمت پرشر سوئیچ اختلاف فشار با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

عملکرد پرشر سوئیچ اختلاف فشار

سوئیچ‌های اختلاف فشار به گونه‌ای عمل می‌کنند که تغییرات فشار میان دو نقطه را تشخیص می‌دهند و از این اختلاف فشار برای فعال یا غیرفعال کردن یک سوئیچ الکتریکی استفاده می‌کنند. روش کار این سوئیچ‌ها به شرح زیر است:

تشخیص فشار:

سوئیچ اختلاف فشار به یک سیستم یا فرآیندی وصل می‌شود که دارای دو نقطه فشار است. این نقاط ممکن است در دو طرف یک دیافراگم واقع باشند یا به دو بخش مجزا متصل شوند.

جابجایی دیافراگم:

وقتی تغییری در فشار میان دو نقطه رخ می‌دهد، آن روی دیافراگم سوئیچ اختلاف فشار تأثیر می‌گذارد. دیافراگم یک غشاء انعطاف‌پذیر است که به تغییرات فشار پاسخ می‌دهد.

مقاومت فنر:

جابجایی دیافراگم توسط یک فنر کالیبره در داخل سوئیچ اختلاف فشار مقاومت می‌یابد. این فنر نیروی مقاومتی ایجاد می‌کند که برای فعال شدن سوئیچ باید غلبه شود.

آستانه فعال‌سازی:

سوئیچ اختلاف فشار دارای یک آستانه فعال‌سازی قابل تنظیم است. این آستانه توسط فشردگی یا تنش فنر تعیین می‌شود. وقتی نیروی که توسط دیافراگم ایجاد می‌شود بر مقاومت فنر غلبه کرد و به آستانه تنظیم برسد، سوئیچ الکتریکی فعال می‌شود.

سوئیچ الکتریکی:

پس از رسیدن به آستانه فعال‌سازی، سوئیچ الکتریکی در داخل سوئیچ اختلاف فشار اپن یا کلوز می‌شود، البته با توجه به طراحی و نیازهای کاربردی. این سوئیچ می‌تواند برای کنترل عملکردها یا فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، مانند روشن و خاموش کردن موتورها، فعال‌سازی هشدارها یا راه‌اندازی سیستم‌های ایمنی.

مدل‌های مختلف سوئیچ‌های اختلاف فشار ممکن است ویژگی‌های اضافی پیشرفته‌ای داشته باشند، مانند روش‌های انتقال جابجایی دیافراگم به دکمه سوئیچ برق. این ویژگی‌ها به منظور بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان آنها است.

عملکرد پرشر سوئیچ اختلاف فشار

انواع سوئیچ در Differential Pressure Switch

میکروسوئیچها با عملکرد سریع در انواع مختلف و با انواع ترکیبات پین (پین های کانتکت) موجود هستند. دو نوع رایج میکروسوئیچ‌ها عبارتند از SPDT (تک بلند) و DPDT (دو بلند).

SPDT :

این نوع میکروسوئیچ دارای سه پین کانتکت است که شامل یک پین کانتکت مرکزی (Common) و دو پین کانتکت جانبی (Normally Open و Normally Closed) می‌باشد. در حالت عادی وقتی که سوئیچ در وضعیت استراحت قرار دارد، پین کانتکت مرکزی به پین کانتکت Normally Closed وصل است و از پین کانتکت Normally Open جدا است. اما وقتی که سوئیچ فشار داده می‌شود، وضعیت پین کانتکت تغییر می‌کند و پین کانتکت مرکزی به پین کانتکت Normally Open وصل شده و از پین کانتکت Normally Closed جدا می‌شود.

DPDT :

این نوع میکروسوئیچ دارای پنج پین کانتکت است. دو پین کانتکت مرکزی (Common)، دو پین کانتکت Normally Open و دو پین کانتکت Normally Closed. در حالت استراحت، پین کانتکت مرکزی به هر دو پین کانتکت Normally Closed وصل است و از پین کانتکت های Normally Open جدا است. اما در حالت فشار دادن سوئیچ، وضعیت پین کانتکت تغییر می‌کند و پین کانتکت مرکزی به هر دو پین کانتکت Normally Open وصل می‌شود و از پین کانتکت های Normally Closed جدا می‌شود.

انواع سوئیچ در Differential Pressure Switch

کاربردهای پرشر سوئیچ اختلاف فشار

این سوئیچ‌های فشار برای کاربردهای مختلفی ایده‌آل هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

وکیوم یا فشار زیاد در بخش ردیابی:

این سوئیچ‌ها قابلیت نظارت و کنترل بر سطح وکیوم یا فشار زیاد در یک بخش ردیابی را دارند. این مورد در کاربرد‌هایی مانند اتاق‌های وکیومی که در تحقیقات علمی یا فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شوند، اهمیت دارد.

نظارت و کنترل فرآیندهای حساس به فشار:

فرآیندهایی که به فشار وابسته هستند و حفظ مقادیر خاص فشار برای عملکرد بهینه ضروری است، می‌توانند از این سوئیچ‌ها بهره ببرند. این سوئیچ‌ها با نظارت دقیق و کنترل، اطمینان می‌دهند که محدوده مطلوب فشار به حفظ می‌شود.

نظارت فیلتر/سطح:

سوئیچ‌های فشار می‌توانند برای نظارت بر کاهش فشار در فیلترها استفاده شوند. با اندازه‌گیری اختلاف فشار، می‌توانند نشان دهند که زمان تعویض یا تمیز کردن فیلترها است. همچنین، با اندازه‌گیری فشار توسط مایع، می‌توانند برای نظارت بر سطح درون مخازن یا وسایل مورد استفاده قرار بگیرند.

نظارت جریان:

این سوئیچ‌ها می‌توانند برای نظارت و کنترل جریان سیالات، گازها یا هوا استفاده شوند. با اندازه‌گیری فشار، می‌توانند اطلاعاتی درباره نرخ جریان ارائه دهند و در صورت خارج شدن از محدوده مطلوب، تنظیماتی را تغییر یا هشدار فعال کنند.

سیستم‌های تهویه هوا:

سوئیچ‌های فشار می‌توانند در سیستم‌های تهویه هوا نقش داشته باشند با نظارت و کنترل بر سطح فشار در خطوط رفریجرانت. آنها با فشاردهی مربوطه، عملکرد و ایمنی سیستم را تضمین می‌کنند، مانند روشن و خاموش کردن کمپرسور یا فعال کردن هشدار بر اساس خواندنی‌های فشار.

خرید و فروش پرشر سوئیچ اختلاف فشار

شرکت تجهیز صنعت، فروش انواع تجهیزات ابزار دقیق ، محصولاتی متناسب با نیازهای شما در زمینه پرشر سوئیچ های اختلاف فشار ارائه می‌دهد. این شرکت تامین کننده ی محصولات از برند مطرح دنیا می باشد، برای دریافت اطلاعات دقیقتر، مشاوره و خرید در خصوص محصولات موجود، بهتر است با شرکت تجهیز صنعت تماس حاصل بفرمایید.

این شرکت توسط کارشناسان مجرب خود می توانند شما را راهنمایی کنند و به شما اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی، قیمت، خرید و فروش پرشر سوئیچ اختلاف فشار فراهم کنند.

خرید و فروش پرشر سوئیچ اختلاف فشار

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پرشر سوئیچ اختلاف فشار

چندین عامل می‌توانند بر قیمت پرشر سوئیچ اختلاف فشار تأثیر گذار باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

محدوده فشار: محدوده فشار که سوئیچ قادر به تشخیص تغییرات فشار در آن است، یک عامل مهم در قیمت پرشر سوئیچ است. سوئیچ‌های با محدوده فشار گسترده‌تر معمولاً قیمت بیشتری دارند.

دقت: دقت سوئیچ اختلاف فشار نیز تأثیر مهمی بر قیمت آن دارد. سوئیچ‌های با دقت بالاتر به طور معمول هزینه بیشتری دارند.

مواد ساخت: نوع مواد که بکار می بریم در ساخت سوئیچ نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برخی سوئیچ‌ها از مواد مقاوم در برابر فشار و شرایط محیطی سخت استفاده می‌کنند که می‌تواند قیمت را افزایش دهد.

تکنولوژی: سوئیچ‌های پیشرفته‌تر و با قابلیت‌های خاص معمولاً قیمت بیشتری دارند.

سیستم‌های حفاظتی: برخی سوئیچ‌ها دارای سیستم‌های حفاظتی هستند که در مقابل شرایطی مانند ضربه، گرد و غبار و رطوبت محافظت می‌کنند. این سیستم‌ها هزینه تولید را افزایش می‌دهند و بنابراین قیمت سوئیچ را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برند: برند سازنده نیز می‌تواند بر قیمت پرشر سوئیچ تأثیر بگذارد.

این عوامل تنها چند مورد از عواملی هستند که می‌توانند قیمت پرشر سوئیچ اختلاف فشار را تحت تأثیر قرار دهند. لازم به ذکراست که قیمت‌گذاری ممکن است با توجه به شرکتی که محصول را تولید می کند، شرایط بازار، رقابت و عوامل دیگر نیز متغیر باشد.

تجهیز صنعت یکی از تامین کننده های پرشر سوئیچ اختلاف فشار از برندهای معتبر می باشد که توسط کارشنان فنی متخصص اطلاعات دقیق را در مورد تجهیز مورد نظر در اختیار شما می گذارد تا بتوانید بهترین انتخاب را بر حسب نیازمندیهای خود تهیه کنید.

تجهیز صنعت یکی از تامین کننده های پرشر سوئیچ اختلاف فشار از برندهای معتبر می باشد که توسط کارشنان فنی متخصص اطلاعات دقیق را در مورد تجهیز مورد نظر در اختیار شما می گذارد تا بتوانید بهترین انتخاب را بر حسب نیازمندیهای خود تهیه کنید.

مطالب مرتبط

فلنج عایق

فلنج عایق

کیت عایقی فلنج جهت عایق نمودن خطوط لوله در برابر جریان های ناگهانی و عدم انتقال آن به طرف دیگر فلنج ساخته شده و در سه تیپ سری E،F،D و با توجه به نوع فلنج مورد استفاده شده انتخاب می گردد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)