تجهیز صنعت

سیم جوش استیل

تجهیز صنعت خرید و فروش انواع آهن آلات ساختمانی از قبیل تیرآهن و هاش،ورق،نبشی،ناودانی،میلگرد،مش و رابیتس،چهارپهلو،ریل، پروفیل،قوطی،با متریال فولادی، استنلس استیل، آلومنیمی،مسی و آلیاژی و ….

سیم جوش استیل1

سیم جوش استیل چیست؟

برخی از فرایندهای جوشکاری از سیم جوش مصرفی به عنوان ماده پرکننده (Filler) استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به فرایندهای جوشکاری GMAW ، FCAW و SAW اشاره نمود.

کاربرد سیم جوش استیل

سیم جوش استیل مناسب برای جوشکاری فولادهای آستنیتی ، آستنیتی مقاوم به حرارت و همچنین فولادهای فریتی می باشند.

سیم جوش استیل SOLINOX 420 مناسب برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی و سیم جوش های SOLINOX 2209 و  SOLINOX 2594 مناسب برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن دوپلکس و سوپر دوپلکس می باشند.

انواع محصولات سیم جوش استیل

ازجمله محصولات پرکاربرد این سیم جوش استیل می توان به خانواده SOLINOX 308 و SOLINOX 316 اشاره کرد.

SOLINOX 308 :

دارای ترکیب شیمیایی 16 درصد کروم و 10 درصد نیکل است.

این محصول برای جوشکاری فولادهای 305 ، 304 ، 302 و AISI 301 مناسب است.

SOLINOX 308H :

کربن بیش تری نسبت به SOLINOX 308 دارد. افزودن کربن علاوه بر افزایش استحکام، مقاومت در برابر خزش به ویژه در درجه حرارت های بالا را تا حدود زیادی ارتقا می بخشد.

SOLINOX 308L :

کربن کمتری نسبت به SOLINOX 308 دارد.

با کاهش کربن ، خطر تشکیل کاربیدها و رسوب آن ها در مرز دانه ها و در نتیجه احتمال بروز خوردگی های بین دانه ای و ترک های ناشی از آن، به حداقل می رسد.

SOLINOX 316 :

دارای ترکیب شیمیایی 5/ 18 درص د کروم ، 5/ 12 درصد نیکل و 5/ 2 درصد مولیبدن است.

این محصول برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن سری AISI 316 و فولادهای مشابه به کار گرفته می شود.

این محصول هم چنین برای جوشکاری  فولادهایی که در درجه حرارت های بالا کار می کنند استفاده می شود.

وجود تا 5/ 2 درصد مولیبدن در ترکیب فلز جوش حاصل،

ضمن افزایش مقاومت در برابر حرارت، مقاومت به خزش آن را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

SOLINOX 316H :

کربن بیشتری نسبت به SOLINOX 316 دارد. به دلیل بیشتر بودن کربن در ترکیب شیمیایی این محصول ، استحکام کششی و مقاومت خزشی این محصول به ویژه در درجه حرارت های بالا افزایش می یابد.

SOLINOX 316L :

کربن کمتری نسبت به SOLINOX 316 دارد.

به همین دلیل ، خطر بروز خوردگی های مرزدانه ای و بین دانه ای به حداقل می رسد. این محصول اغلب برای جوشکاری فولادهای بلبرینگ آستنیتی مولیبدن دار کم کربن استفاده می شود.

هنگام استفاده از SOLINOX 316L باید به این نکته توجه داشت که این محصول نسبت به SOLINOX 316H مقاومت کمتری در برابر حرارت از خود نشان می دهد.

معرفی محصولات خاص سیم جوش استیل

SOLINOX 309 :

محصولات موجود در خانواده 309 به طور کلی برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن 309 و جوشکاری فولادهای غیرهمجنس ریختگی و کار شده کاربرد دارند.

SOLINOX 312 :

این محصول به طور کلی برای جوشکاری آلیاژهای ریختگی 312 و برای جوشکاری فلزات غیر هم جنس ، به ویژه آنکه ، یکی از آن ها فولاد زنگ نزن با نیکل بالا باشد ، کاربرد دارد.

SOLINOX 385 :

این محصول برای جوشکاری فولادهای 904L که در محیط های خورنده محتوی اسید سولفوریک یا ترکیبات کلریدی سرویس می دهند، کاربرد دارد.

این محصول همچنین برای اتصال دادن آلیاژهای 317L و همچنین جوشکاری سایر فولادهای زنگ نزن به فولادهای 904L به کار می رود.

SOLINOX 2209 :

این محصول نخستین بار برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن دوفازی محتوی 22 درصد کروم طراحی شد.

ساختار کریستالی جوش حاصل نیز دو فازی بوده و متشکل از فازهای فریت و آستنیت می باشد.

جوش حاصل از این محصول از استحکام کششی بالایی برخوردار است و در برابر خوردگی و ترک های ناشی از SCC ) خوردگی تنشی ( مقاوم است.

SOLINOX 2594 :

این محصول با دارا بودن عناصر آلیاژی خاص مانند Cr، Mo، Ni، Cu و N برای جوشکاری فولادهای سوپردوپلکس زنگ نزن طراحی شده است.

حضور این عناصر آلیاژی مقاومت فوق العاده ای در برابر خوردگی حفره ای ) Pitting ( به این محصول داده است.

فلز جوش حاصل از SOLINOX 2594 دارای ساختار آستنیتی- فریتی است که بسته به حرارت ایجاد شده حین فرآیند جوشکاری و نرخ سرد شدن حوضچه مذاب، درصد فاز فریت از 35 تا 65 درصد متغیر است.

جوش به دست آمده از این محصول درکنار مقاومت بالا در برابر خوردگی حفره ای و خوردگی تنشی، به صورت همزمان استحکام و چقرمگی بالایی نیز دارد.

این محصول به طور گسترده در ساخت تجهیزات نفت و گاز ، منیفولدها ، پمپ های تحت فشار ، ولوها و تجهیزات فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود.

این سیم جوش ها که دارای ترکیب شیمیایی مشابه با فلز پایه هستند ، اغلب در یکی از دو گروه سیم های توپر ( Solid Wires ) و سیم های توپودری ( Cored Wires ) قرار می گیرند.

آنها در انواع و اندازه های مختلف برای فلزات آهنی و غیرآهنی وجود دارند. در ادامه شرح مختصری از ویژگی های این نوع از سیم جوش ها آورده شده است.

انتخاب الکترود ، سیم جوش و فیلر مناسب برای جوشکاری ورق و لوله از جنس فولاد ضد زنگ (اصطلاحا” استیل) همواره یکی از مشکلات اساسی جهت انجام عملیات جوشکاری اینگونه متریال ها می باشد.

در مواقعی که جوشکاری دو فولاد ضد زنگ غیر متشابه مورد نظر باشد این انتخاب الکترود مناسب ، حساسیت و اهمیت بیشتری می یابد.

سایت الکترود ، به منظور سهولت کار جوشکاران و نیز همکاران در انتخاب الکترود ، سیم جوش استیل و فیلر مناسب ، جدول زیر را منتشر می کند.

مطالب مرتبط

گیج فشار ویکا

گیج ویکا

گیج ویکا گیج‌های فشار تجهیزاتی هستند که برای اندازه‌گیری و نمایش میزان فشار سیال استفاده …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)