شات آف ولو

شات آف ولو یکی از انواع شیرآلات قطع و وصل اضطراری میباشد که برای باز و بسته شدن شیر به وسیله جریان سیال عبوری و بصورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور، استفاده میشود.

قیمت و خرید شات آف ولو

از شات آف ولو بیشتر برای حفاظت از ایسگاه های تقلیل فشار جهت مقابله با فشارهای غیر مجاز استفاده میگردد. این تجهیز شامل چندین قسمت مختلف بدنه، اکچویتور و قسمت های کنترلی میباشد.

با توجه به متغیر بودن مقادیر مصرف گاز، فشار شبکه توزيع گاز بايد ثابت و یکنواخت باشد. اين کار توسط رگولاتورها یا شیر های فشار شکن موجود در ايستگاهاي تقليل فشار گاز انجام مي گردد. هر گونه اخلال در عملکرد رگلاتور موجب افزايش فشار پايين دست رگلاتور خواهد شد. که این موضوع باعث آسيب هاي جدي به تجهيزات ايستگاه و شبکه توزيع خواهد شد.

به همین جهت استفاده از تجهيزات ايمني به منظور کنترل محدوده فشار مجاز و همینطور استفاده از شات اف ولو ها بسیار مهم و اجتناب ناپذیر میباشد.

عملکرد شات آف ولو

شات آف ولو یا شير ايمني قطع کننده داراي یک پانل کنترلي میباشد که به طور دائم فشار خط پايين دست رگلاتورها را کنترل میکند و در صورت رسيدن فشار به مقدار غير مجاز از طريق فرمان به اکچويتور با بستن شير توپي باعث قطع سريع و کامل خط گاز مي گردد.

از طرف ديگر در صورتي که در بخش مصرف کننده هاي صنعتي مانند نيروگاها و پالايشگاه ها و .. بنا به عللي ، فشار خط پايين دست رگلاتور و سپس فشار شبکه توزيع گاز داخلي واحد صنعتي کاهش يابد، عملکرد تجهيزات مصرف کننده مختل و در صورت ادامه اين روند بايد هرچه سريعتر خط قطع و يا TRIP گردد. اينکار نيز توسط شير ايمني قطع کننده شات اف ولو انجام مي گردد.

به عبارت ديگر با تنظيم شير ايمني قطع کننده در فشارهاي حداقل و حداکثر مجاز در صورت خارج شدن فشار از اين مقادير حداقلي و حداکثري ، دستور قطع سريع خط توسط اين وسيله ايمني مهم صادر مي گردد.

عملکرد شات آف ولو
 

از دو تجهیز برای حفاظت از پایین دست (Down Stream) شیرهای فشار شکن یا رگلاتور ها استفاده میشود.

  • شیر های اطمینان (Safety Valves)
  • شیر های ایمنی قطع کننده (Shut-Off Valves)

شیر اطمینان

شيرهاي اطمينان به محض افزايش فشار تا حد 10% فشار کاري بخش پايين دست رگلاتور عمل کرده و از طريق ونت کردن گاز ، از افزايش فشار ايستگاه جلوگيري مي نمايد و در صورت کاهش فشار و رسيدن به حد مجاز ، مجددا مسير ونت گاز قطع و کار ايستگاه به حالت عادي بر مي گردد.

شیر های ایمنی قطع کننده

در صورت عدم توانايي شير اطمينان در کنترل فشار و ادامه روند افزايشي فشار به محض رسيدن فشار خط پايين دست رگلاتور به مرز 20% بالاتر از فشار کاري ، بايد هر چه سريعتر مسير گاز قطع و ادامه روند افزايشي فشار متوقف گردد اينکار توسط شير ايمني قطع کننده انجام مي گردد.

خرید شات آف ولو

از شات آف ولو بیشتر برای حفاظت از ایسگاه های تقلیل فشار جهت مقابله با فشارهای غیر مجاز استفاده میگردد. به همین جهت برای خرید یک شات آف ولو موارد و پارامترهای مختلفی همچون فشار بالا دستی و پایین دستی، سایز شیر، متریال و بسیاری از موارد دیگر باید مد نظر قرار گیرد. 

تجهیز صنعت یکی از تامین کنندگان شیرآلات صنعتی، کنترلی و همچنین انواع تجهیزات کنترلی میباشد. برای استعلام قیمت شات آف ولو و مشاوره فنی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

سنسور pt100

سنسور PT100 چیست؟

سنسور pt۱۰۰ یکی از انواع  سنسورهای سنجش دما (سنسور های حرارتی  )  می باشد که در همه صنایع به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، سنسور های سنجش دما  به صورت کلی RTD  نامیده می شوند،سنسورهای دما که سنسور pt۱۰۰ یکی از معروف ترین آنها می باشد و به( RTD resistance temperature detector) یا همان سنسورهای مقاومتی نام  گذاری شده است.

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)