کنترل ولو سامسون

کنترل ولو سامسون

تجهیز صنعت  نمایندگی فروش  انواع کنترل ولو سامسون با متریال چدن ، فولادی ، استیل  از سایز 1/2 اینچ تا 8 اینچ در مدل های 3241 ، 3227 و ……….

قیمت و خرید کنترل ولو سامسون

کنترل ولو سامسون چیست؟

یکی از رایجترین المان های کنترل نهایی در سیستم های کنترل صنعتی ،کنترل ولو سامسون میباشد.

کنترل ولو سامسون برحسب فرمان یک سیگنال اتوماتیک همچون سیگنال یک کنترل کننده یا دستگاه منطقی (مانند PLC) فلوی سیال عبوری از یک لوله را محدود می کند.

اصول کار  کنترل ولو سامسون

کنترل ولو سامسون وسیله ای است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می نماید و میزان جریان سیال را در یک سیستم کنترل فرایندی تنظیم می کند.

شیر کنترل شامل یک شیر است که به یک مکانیزم محرکه Actuator که توانائی تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد متصل می باشد ، این تغییر بر مبنای سیگنالی است که از سیستم کنترل دریافت میشود. شیر کنترل نقش مهم و اساسی در یک صنعت فرایندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه ها ی خرید قطعات و دستگاهها در صنایع مربوط به شیر کنترل و سیستم های جانبی آن می باشد.

انتخاب شیرهای کنترل قبلا بر مبنای پارامترهای اولیه ای نظیر Pressure rating دامنه جریان افت فشار و … بود ولی اکنون تاکید بر هز ینه ها می باشد.

بنابراین شیرهای کنترل بایداز لحاظ هزینه ها ی اولیه و هزینه های تعمیراتی مناسب باشند، ضمن اینکه می بایست خواص کنترلی خوبی داشته باشند.

پارامترهای ثانویه در انتخاب شیر کنترل شامل نشتی های مجاز، خصوصیات جریانی، دما و سایش می باشد. همچنین باید مساله Noise را در نظر گرفت و نیز باید محرک مناسب انتخاب گردد و نیاز به موقعیت دهنده شیر Positioner مشخص گردد. مشخص کردن سایز شیر کنترل که به آن Valve Sizing می گویند بستگی به پارامتر متغیری به نام Cv دارد.پارامترهای مورد نیاز جهت انتخاب شیر کنترل در استاندارد ISA مشخص شده است.

لینک های مفید: کنترل ولو

قسمت های تشکیل دهنده کنترل ولو سامسون

  •  Body

بدنه شیر اصلی ترین قسمتی از شیر است که تحت فشار می باشد، این قسمت شامل اتصالات و مسیر جریان میباشد. این قسمت همچنین محل لازم برای  نشیمنگاه و بندآور Seat) و.) Plug را فراهم می آورد.

  • Bonnet

ساقه قسمتی از شیر است که میله شیر(Stem) در آن حرکت می کند و به عنوان یک هدایت کننده (Guid)برای میله شیر می باشد.

ساقه شیر همچنین در برگیرند ه جعبه آببندها می باشد. ساقه می تواند یکپارچه، پیچی یا فلنجی باشد.

  •  Actuator

محرک یکی از قسمت های اساسی و مهم در شیر های کنترل می باشد. کار آن اعمال نیرو و فشار به میله شیر و حرکت آن جهت تغییر وضعیت عضو مسدود کننده میباشد.

با حرکت عضو مسدود کننده جریان سیال تنظیم و یا قطع و وصل می گردد. محرک ها دارای انواع مختلفی می باشند.

  • Power Unit

قسمتی از محرک که انرژی سیال یا الکتریک یا مکانیک را به حرکت میله شیر تبدیل می نماید.

  •  Pneumatic

وسیله ای که انرژی یک سیال تراک مپذیر معمولا هوا را به حرکت تبدیل میکند.

  •  Electric

وسیله ای که انرژی الکتریکی را به حرکت تبدیل مینماید.

کاربرد کنترل ولو سامسون

کنترل ولو سامسون بر روی کنترل خطوط انتقال مواد غذایی ، نفت ، بخار ، آب ، شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرد.

مطالب مرتبط

فلنج عایق

فلنج عایق

کیت عایقی فلنج جهت عایق نمودن خطوط لوله در برابر جریان های ناگهانی و عدم انتقال آن به طرف دیگر فلنج ساخته شده و در سه تیپ سری E،F،D و با توجه به نوع فلنج مورد استفاده شده انتخاب می گردد. 

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)