گیج فشار میلی بار

گیج فشار میلی بار چیست؟  (Milibar Pressure Gage)

گیج فشار میلی بار برای اندازه گیری فشار های خیلی پایین در حد چند میلی بار طراحی و تولید میشوند. مکانیزم داخلی گیج میلی بار یا به عبارتی المنت اندازه گیری داخلی آنها از نوع دیافراگمی یا کپسولی میباشد.

قیمت و خرید گیج میلی بار

فرآیند اندازه گیری گیج فشار میلی بار

المنت کپسولی گیج فشار میلی بار از چندین دیافراگم متصل به یکدیگر تشکیل شده است. با افزایش فشار سیال، این مجموعه دیافراگم (کپسول) تغییر شکل خواهد داد. این تغییر شکل توسط یک مکانیزم مکانیکی به نمایشگر عقربه ای روی صفحه مدرج مانومتر منتقل خواهد شد و مقدار فشار سیال برای اپراتور قابل قرائت خواهد بود.

مانومتر میلی بار دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کاربردهای منحصر به فرد و خاصی برای اندازه گیری سیالات مورد نظر فرآیند هستند.

اندازه گیری فشار

تجهیزاتی که برای اندازه گیری فشار استفاده میشوند را فشار سنج یا مانومتر میگوییم. فشار یکی از مهم ترین کمیت هایی است که در صنعت به طور گسترده مورد اندازه گیری قرار می گیرد و اندازه گیری درست فشار و قابل ردیابی بودن این اندازه گیری در بسیاری از بخش ها مهم است. به همین جهت روش های بسیاری برای اندازه گیری فشار و خلاء وجود دارد.

فشار یک کمیت مطلق نیست و برای همین در اندازه گیری فشار، همیشه مقدار آن را نسبت به یک فشار مرجع تعیین میکنند. فشاری که نسبت به اتمسفر اندازه گیری شود را فشار نسبی یا فشار گیج (Gauge) میگوییم. فشاری که نسبت به خلاء اندازه گیری شود را فشار مطلق (Absolute) میگوییم.

خرید گیج فشار میلی بار و پارامترهای مهم

برای خرید، اگر از گیج های مکانیکی یا آنالوگ استفاده میکنید، محدوده قابل اندازه گیری گیج از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. همچنین متریال قسمت درگیر با سیال یا Wetted Part از دیگر نکاتی است که برای خرید گیج میلی باری باید در نظر گرفت. 

انواع پرشرگیج میلی بار

تولیدکنندگان مختلفی در دنیا به تولید انواع تجهیزات اندازه گیری فشار مشغول هستند. از این بین به برخی از معروف ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • گیج فشار ویکا / پرشر گیج WIKA 
  • ایندومارت / پرشر گیج INDUMART 
  • آشکرافت / پرشر گیج ASHCROFT 
  • نوافیما / پرشر گیج NUOVA FIMA 
  • دراک / پرشر گیج DRUCK 
  • گیج فشار پکنز / پرشر گیج PAKKENS 
  • گیج میلی بار فشار وینترز / پرشر گیج WINTERS
گیج میلی بار

لینک های مرتبط:  گیج پکنزگیج دما پکنز

مطالب مرتبط

فلنج عایق

فلنج عایق

کیت عایقی فلنج جهت عایق نمودن خطوط لوله در برابر جریان های ناگهانی و عدم انتقال آن به طرف دیگر فلنج ساخته شده و در سه تیپ سری E،F،D و با توجه به نوع فلنج مورد استفاده شده انتخاب می گردد. 

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)