ترانسمیتر فشار ویکا A10

توضیحات

ترانسمیتر فشار ویکا A10

 

ترانسمیتر فشار ویکا A10، یکی از انواع پرکاربرد ترانسمیترهای برند WIKA است که جهت اندازه گیری فشار مطلق، نسبی و فشارهای منفی (Vacuum) سیالات مختلف در فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانسمیتر فشار ویکا (Pressure transmitter) پس از اندازه گیری فشار سیالات توسط المنت فشار پیزوالکتریک، سیگنالی استاندارد متناسب با آن از 4 تا 20 میلی آمپر به اتاق کنترل ارسال می کند.

ترانسمیتر قلمی فشار ویکا A10 با ویژگی هایی از جمله طراحی فشرده، دقت بالا و دامنه اندازه گیری گسترده به یک ترانسمیتر فشار با کاربرد جهانی تبدیل شده است. این مدل ترانسمیترهای فشار برای طیف وسیعی از کاربردها نظیر ماشین سازی، تکنولوژی اندازه گیری و کنترل، هیدرولیک و پنوماتیک، پمپ و کمپرسور و کشتی سازی به کار می رود.

Pressure/transmitter/Vika/model/A10

شرکت آلمانی  WIKA یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌ های تولید کننده انواع تجهیزات اندازه‌ گیری فشار، دما و سایر پارامترهای فرایندی در صنایع است. این شرکت در سال 1946 تأسیس و مقر اصلی آن در آلمان قرار دارد. WIKA امروزه یک نام برجسته در صنعت اندازه‌ گیری است و محصولات آن در بیش از 100 کشور جهان به فروش می‌ رسد.

شرکت ویکا محصولات متنوعی در زمینه ترانسمیترهای فشار از جمله ترانسمیترهای فشار دیافراگمی، ترانسمیترهای فشار سیلیکونی، ترانسمیترهای فشار دمای بالا و ترانسمیترهای فشار تفاضلی را ارائه می دهد. این ترانسمیترها در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنعت خودروسازی و غذایی به کار می روند. در ادامه به معرفی یکی از معروف ترین و پرفروش ترین ترانسمیتر ویکا مدل A-10 می پردازیم.

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار یکی از تجهیزات پرکاربرد فشار است که برای اندازه گیری و تبدیل فشار به سیگنال الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات با استفاده از انواع سنسور فشار دیافراگمی، خازنی، پیزوالکتریک و پیزومقاومتی طراحی می شوند.

عملکرد ترانسمیترهای فشار به این صورت است که به صورت مداوم و پیوسته فشار سیالات را توسط سنسور فشار اندازه گیری می کند و در نهایت سیگنالی استاندارد متناسب با آن از 4 تا 20 میلی آمپر به اتاق کنترل ارسال می کند.

ترانسمیترهای فشار معمولاً در کاربردهای صنعتی برای نظارت و کنترل متغیرهای فشار در فرآیندهای مختلف به کار می روند. همچنین به طور گسترده ای در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، فرآوری شیمیایی، تولید برق، تصفیه آب و فاضلاب و تولید استفاده می شوند.

این تجهیزات با ارائه اطلاعات فشار در زمان واقعی به سیستم های کنترل، سیستم های جمع آوری داده ها و اپراتورها، نقش مهمی در حفظ کنترل فرآیند، تضمین ایمنی و بهینه سازی فرآیند دارند. اجزای اصلی ترانسمیتر فشار به شرح زیر است:

المنت اندازه گیری فشار

ترانسمیتر از یک المنت یا حسگر فشار تشکیل می شود که در معرض فشار اندازه گیری شده قرار می گیرد. این عنصر حسگر تغییر شکل داده یا به تغییرات فشار واکنش نشان می دهد و پاسخ مکانیکی آن به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود.

مکانیزم انتقال

المنت فشار می تواند از مکانیسم های انتقال مختلف برای تبدیل فشار مکانیکی به سیگنال الکتریکی استفاده کند. مکانیسم‌ های انتقال متداول شامل اثرات پیزوالکتریک، خازنی یا پیزوالکتریک است.

مدار پردازش سیگنال

سیگنال الکتریکی تولید شده توسط عنصر حسگر توسط مدار داخلی ترانسمیتر پردازش می شود. این مدار ممکن است شامل تقویت کننده ها، فیلترها و سایر اجزاء باشد تا دقت و پایداری سیگنال خروجی را افزایش دهد.

سیگنال خروجی

ترانسمیتر فشار یک سیگنال خروجی استاندارد ارائه می دهد که نشان دهنده فشار اندازه گیری شده سیال است. سیگنال های خروجی رایج شامل سیگنال های آنالوگ مانند 4-20 میلی آمپر یا 0-10 VDC و همچنین سیگنال های دیجیتال مانند پروتکل های HART، Profibus یا Foundation Fieldbus می شوند.

ویژگی های ترانسمیتر ویکا A10

ترانسمیتر ویکا A10 در دستورالعمل های عملیاتی با استفاده از تکنولوژی state of the art طراحی و تولید می شود.  این تکنولوژی به بالاترین سطح توسعه کلی یک دستگاه، تکنیک یا زمینه علمی که در یک زمان خاص به دست می آید، اشاره دارد.

اجزای ترانسمیتر فشار ویکا در طول فرآیند تولید در معرض معیارهای محیطی متعددی قرار می گیرند. همچنین سیستم های مدیریتی ویکا مورد تایید 9001 ISO  و 14001 ISO است.

اجزای ترانسمیتر فشار ویکا مدل A10

این دستورالعمل های عملیاتی حاوی اطلاعات مهمی در مورد کنترل ابزار است. در آنها الزامات مربوط به ایمنی کار که شامل دستورالعمل های ایمنی و کاری است مشاهده می شود. مقررات پیشگیری مربوط به حوادث و مقررات ایمنی کلی برای محدوده تجهیز مورد استفاده نیز بیان می شود.

دستورالعمل های عملیاتی بخشی از محصول هستند و باید در مجاورت محصول نگه داشته شوند تا در هر زمانی توسط پرسنل ماهر در دسترس باشند. اپراتور باید پیش از شروع هر کاری به کاتالوگ محصول مراجعه نماید. برخی دیگر از ویژگی های این مدل ترانسمیتر فشار ویکا عبارتند از: 

1.کیفیت عالی و تکنولوژی اثبات شده

تجربه چندین ساله ویکا و دانش دقیق از نیازهای مشتری در توسعه و تولید مدل A-10 گنجانده شده است. بیش از ده سال است که در کاربردهای بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد ترانسمیتر قلمی ویکا A10 در سراسر جهان مورد قدردانی قرار می گیرد و توسط ممیزی های داخلی و خارجی تأیید می شود. این مدل ترانسمیتر فشار پرفروش می تواند تا 100 میلیون چرخه بار را با دقت تقریبا ثابتی تحمل کند.

2.تنوع بسیار زیاد و کاربرد گسترده

بر اساس نیاز ترانسمیتر قلمی فشار مدل A-10، فشار خلاء و فشار مطلق را اندازه گیری می کند. این مدل ترانسمیتر فشار با توجه به ویژگی و قابلیت ها در طیف وسیعی از واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

3.قیمت مقرون به صرفه

ترانسمیتر مدل A-10 مقرون به صرفه است و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد که از نظر دقت و استحکام با اکثر کاربردها مطابقت دارد. قابلیت اطمینان بالا و عمر طولانی هزینه های نگهداری و تعویض را کاهش می دهد.

مشخصات فنی ترانسمیتر فشار ویکا A10

ترانسمیتر فشار قلمی مدل A-10 برای اندازه گیری و انتقال دقیق سیگنال های فشار در کاربردهای مختلف صنعتی طراحی می شود و اندازه گیری فشار قابل اعتماد و دقیق را ارائه می دهد. یکی از محصولات محبوب و پرکاربرد در صنعت اندازه‌ گیری فشار ترانسمیتر فشار مدل A10 از شرکت ویکا است. در جدول زیر مهمترین مشخصات فنی این ترانسمیتر فشار ذکر می شود.

 

مدل ترانسمیتر فشارویکا مدل A10
نوع سنسوردیافراگمی
محدوده اندازه گیری فشار نسبی0 تا 400 inWC و 0 تا 1000بار و  0 تا 15000 psi 
محدوده اندازه گیری فشار مطلق 0 تا 25 bar abs و 0 تا 300 psi abs و 0 تا 400 inWC abs
متریال سنسوراستنلس استیل 316L
متریال بدنهاستنلس استیل 316L و HNBR و PA  وPBT
خروجی / پروتکل ارتباطی4 تا 20 میلی آمپر (2 سیم) / 0 تا 10 ولت DC (سه سیم)
نمایشگرندارد
تائیدیه و استانداردEMC / EN 61326/ UKCA / EAC/ UL/ CRN/ DNV/ MChS
واحد اندازه گیریbar, psi, inWC, mbar, kg/cm², MPa, kPa
محدوده دمای سیال0 تا 80 درجه سانتی گراد [32 ... 176 درجه فارنهایت]
درجه حفاظت بدنهIP65 و IP67
سایز اتصالاترزوه ای G ¼ B و G ½ A و ⅛ NPT و ¼ NPT و ½ NPT
نویز سیگنال≤ ±0.2 % of span
هیسترزیس دما30- تا  100+ درجه سانتی گراد [22- تا  212+ درجه فارنهایت] برای اندازه گیری محدوده <0.6 بار [< 8.7 psi]
سیال انتقال دهنده فشارروغن مصنوعی / سلول اندازه گیری خشک

خرید ترانسمیتر ویکا A10

پرشر ترانسمیتر ویکا مدل A10 برای کاربردهای صنعتی عمومی به دلیل طراحی فشرده و ارائه کیفیت عالی با یک قیمت بسیار رقابتی قابل توجه است. علاوه بر این کاربر می تواند بین غیرخطی بودن 0.25 %  و 0.5 % یکی را انتخاب نماید.

ترانسمیتر فشار مدل 10 – A برای کاربرد در سراسر جهان از طریق گواهی نامه بین المللی EAC تنظیم شده است. هنگام خرید ترانسمیتر فشار ویکا مدل A10 پارامترهای بسیاری باید در نظر گرفته شود که در موارد زیر بیان می شود:

  • 1.واحد اندازه گیری فشار
  • 2.محدوده اندازه گیری فشار
  • 3.اتصال فرآیندی
  • 4.محدوده دمای فرآیندی
  • 5.خروجی و پروتکل ارتباطی
  • 6.متریال بدنه و سنسور
  • 7.درجه حفاظتی بدنه
  • 8. گواهی و تاییدیه ها
  • 9.درجه حفاظتی ضد انفجار برای محیط های خطرناک

ترانسمیتر فشار ویکا A10

 

تجهیز صنعت یکی از برترین تامین کنندگان انواع تجهیزات ابزار دقیق و پایپینگ در کشور است. این فروشگاه بزرگ و مطمئن در جهت افزایش سطح کیفی صنایع در حوزه ابزاردقیق ترانسمیتر ویکا مدل A10  اصل آلمان را با قیمت مناسب و  بهترین کیفیت به فروش می رساند.

علاقه مندان عزیز می توانند برای مشاهده انواع پرشر ترانسمیترویکا به فروشگاه تجهیز صنعت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب فروش ما در تماس باشند.

لینک های مفید:ترانسمیتر ویکا

5/5 (2 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری (مشاوره و خرید)