تامین کننده تجهیز صنعت

  • تلفن: 49016-021
  • همراه / تلگرام : 09129378493
  • فکس: 42693049
  • ايميل: sales@ahan1.com

فلومتر صنایع غذایی

فلومتر ها یکی از تجهیزات بسیار مهم و حائز اهمیت در صنایعی مانند صنایع غذایی و دارویی هستند. از همین رو فلومتر صنایع غذایی به آن دسته از تجهیزات اندازه گیری و کنترل جریان گفته میشود که با توجه به الزامات نصب و طراحی در صنایع غذایی، دارویی و بطور کلی در صنایعی که رعایت استاندارد های بهداشتی در آنها الزامی میباشد مورد استفاده قرار میگیرند. 

قیمت و خرید فلومتر صنایع غذایی

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد در طراحی، انتخاب و خرید فلومتر صنایع غذایی مهمترین فاکتوری که باید در نظر گرفت، رعایت الزامات و استاندازد های بهداشتی در این صنایع میباشد. رعایت نکات بهداشتی مرتبط با انواع اتصالات بهداشتی (هایژنیک)، صافی و صیقلی بودن سطوح، متریال های مورد استفاده در این صنایع و سایر پارامترها همگی از نکاتی هستند که برای انتخاب فلومتر صنایع غذایی باید مورد توجه قرار بگیرند.

استاندارد های 3A و EHEDG از مهمترین استانداردهای هایژنیک مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی میباشند که برای خرید فلومتر صنایع غذایی داشتن این گواهینامه ها و تائیدیه ها بسیار مهم میباشد.

انواع فلومترهای صنایع غذایی

در ادامه به معرفی انواع فلومترهایی که با داشتن و رعایت کردن الزامات و استاندارد هایی که بالاتر به برخی از آنها اشاره شد و در صنایع غذایی مورد استفاده میباشند اشاره خواهیم کرد:

فلومتر جرمی

در صنایع مختلف، از جمله صنایع غذایی، ابزارهایی برای اندازه‌گیری جریان جرمی به کار می‌روند که به عنوان فلومترهای جرمی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها قادرند میزان جرم مواد را که در یک بازه زمانی مشخص عبور می‌کنند، اندازه‌گیری کنند.

در صنایعی نظیر نفت، پتروشیمی و موارد مشابه، داشتن اطلاعات دقیق از حجم جریان سیالاتی مانند گاز یا نفت، از اهمیت بالایی برخوردار است. این اطلاعات برای فرآیندهای صنعتی و محاسبات مربوط به مصرف مواد خام ضروری هستند.

دقت در اندازه‌گیری جریان جرمی، به ویژه برای معاملات مالی مرتبط با خرید و فروش مقادیر مشخصی از مواد، مانند گاز خانگی یا مبادلات نفتی، حائز اهمیت است.

فلومترهای جرمی، که گاهی به آنها مس فلومتر نیز گفته می‌شود، با استفاده از وزن به اندازه‌گیری جریان می‌پردازند. در روش‌های سنتی، برای محاسبه جرم سیالات، نیاز به اندازه‌گیری دانسیته مواد نیز بود، که این امر می‌توانست به خطاهای محاسباتی منجر شود.

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی‌هایی مانند کوریالیس و ترمال مس، فلومترهای جرمی قادر به اندازه‌گیری با دقت بالا هستند، بدون اینکه تحت تأثیر تغییرات فشار و دما قرار گیرند، و در نتیجه از خطاهای اندازه‌گیری جلوگیری می‌کنند.

کسب اطلاعات جامعتر پیرامون :  فلومتر جرمی چیست و تحلیل جامع آن

فلومتر الکترومغناطیسی

فلومتر الکترومغناطیسی به کمک اندازه گیری تغییرات شار مغناطیسی در اثر سرعت سیال جاری می توانند مقدار فلو را با دقت قابل قبولی اندازه گیری کنند این فلومتر هم از دیگر فلومتر صنایع غذایی می باشد.

در حقیقت با ایجاد شار مغناطیسی در سیال عبوری از فلومتر و اندازه گیری آن می توان به یک فلومتر الکترومغناطیسی دست پیدا کرد.

به دلیل مکانیزم فلومتر مغناطیسی بایستی آب یا سیال عبوری خواص الکتریکی و رسانائی تا اندازه ای داشته باشد.

در غیر این صورت اندازه گیری با اخلال مواجه می شود.

بایستی از فلومترهائی با مکانیزم های متفاوت نظیر فلومتر ورتکس یا فلومتر توربینی استفاده نمود.

برای مثال از فلومتر مغناطیسی برای اندازه گیری فلوی آب دمینرال یا مقطر نمی توان استفاده نمود.

فلومترهای الکترومغناطیسی معمولا در دماهای حداکثر 80 درجه کار میکنند.

با توجه به لاینر داخل فلومتر در کاربردهای مختلف لاینر از جنس تفلون یا هارد رابر و غیره ساخته می گیرد.

فلومتر گردابی

فلومتر گردابی از دیگر فلومتر صنایع غذایی بر مبنای پدیده ای در دینامیک سیالات که توسط دانشمندی به نام Theodore von Kármán کشف گردیده است کار میکند.

در عمل فلومتر گردابی با مکانیزمی بر اساس اندازه گیری نوسانات ایجاد شده در پشت یک مانع در سیال کار میکند . فلومتر ورتکس در بسیاری از صنایع برای اندازه گیری مایعات و گازها و بخار مورد استفاده قرار میگیرد .

در صنایع شیمیائی و پتروشیمی برای مثال در قسمت تولید برق از فلومتر گردابی استفاده می شود.

در سیالاتی نظیر بخار اشباع، بخار بسیار داغ، هوای فشرده، نیتروژن، گاز دودکش، دی اکسید کربن، آب دمینرال، حلال، روغن انتقال حرارت ،میتوان از این فلومتر سود جست.

فلومتر گردابی یکی از فلومترهای صنایع غذایی

آزمایشگاه صنایع غذایی

اندازه گیری فلو درفلومتر گردابی به صورت حجمی بوده که البته برای اندازه گیری به صورت جرمی بکار میرود.

در مواردی مانند بخار بایستی با استفاده ترانسمیتر فشار جداگانه و همچنین سنسور دما و اتصال آنها به فلو کامپیوتر به محاسبه جرم عبوری یا مقدار انرژی جابجا پرداخت.

لینک های مفید :

فلومتر اندرس هازر

مطالب مرتبط

فلنج عایق

فلنج عایق

کیت عایقی فلنج جهت عایق نمودن خطوط لوله در برابر جریان های ناگهانی و عدم انتقال آن به طرف دیگر فلنج ساخته شده و در سه تیپ سری E،F،D و با توجه به نوع فلنج مورد استفاده شده انتخاب می گردد. 

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)