ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300

توضیحات

ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300

 

ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300، یکی از تجهیزات کلیدی در سیستم های کنترلی پنوماتیکی محسوب می شود که برای کنترل موقعیت استم در شیرآلات کنترلی به کار می رود.

در مواقعی که کنترل ولو پنوماتیکی یا شیر کنترلی نیاز به پوزیشن (اکشن) گرفتن دقیق و نسبتا سریع داشته باشد از یک ای توپی پوزیشنر استفاده می شود. ای توپی ترانسدیوسر دستگاهی است که سیگنال جریانی را به سیگنال نیوماتیکی تبدیل میکند. ای توپی کانورتور مهمترین جزء یک دستگاه ای توپی پوزیشنر به شمار می رود.

i to p positioner /AVP300

شرکت یوکوگاوا (Yokogawa) یکی از شرکت‌ های بزرگ و پیشرو در زمینه ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی است. این شرکت در سال 1915 در ژاپن تأسیس شد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در شهر توکیو واقع شده است.

محصولات یوکوگاوا شامل انواع سنسورها، ترانسمیترها، رکوردرها، کنترلرها، دستگاه‌های اندازه‌گیری، تجهیزات آنالیز و سیستم‌ های اتوماسیون صنعتی می‌ شود. در ادامه به معرفی یکی از محصولات پرکاربرد یوکوگاوا به نام ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300 می پردازیم.

عملکرد پوزیشنر یوکوگاوا AVP300

پوزیشنر یوکوگاوا متناسب با یک سیگنال جریانی 4 تا 20 میلی آمپر از کنترلر مانند PLC یا یا پرشر ترانسمیتر و تبدیل آن به یک سیگنال نیوماتیکی 3 تا 15 پی اس آی و ارسال آن به اکچویتور پنوماتیکی، باعث یک حرکت اکچویتور خواهد شد.

از آنجا که اکچویتور به استم شیر کنترلی کوپل شده، حرکت آن باعث بالا پایین شدن، یا چرخیدن پلاگ در کنترل ولو میشود. استفاده از ای توپی پوزیشنر در سیستم های کنترلی پنوماتیکی، باعث خواهد شد کنترل ولو موقعیت دقیق و درستی بگیرد و سیستم کنترلی از راندمان و اثربخشی بیشتری برخوردار خواهد شد.

با توجه به اینکه ای توپی پوزیشنر متناسب با سیگنال دریافتی از کنترلر مقدار سیگنال فشار نیوماتیکی را تنظیم و ارسال خواهد کرد، شیر کنترلی موقعیت کاملا دقیقی متناسب با فرمان ای توپی پوزیشنر خواهد گرفت.

ای توپی پوزیشنر یوکوگاوا مدل AVP300 یکی از معروفترین و پر کاربرد ترین ای توپی های موجود در بین محصولات یوکوگاوا است. این پوزیشنر هوشمند که اخیرآ توسط شرکت azbil تولید میشود، یک آی توپی پوزیشنر هوشمند است که علاوه بر موقعیت دهی صحیح به کنترل ولو، دارای ویژگی هایی مانند قابلیت برقراری ارتباط روی پرتکل ارتباطی HART، عیب یابی خودکار و تنظیم اتوماتیک میباشد.

این ویژگی ها همگی باعث افزایش راندمان و بهره وری در محیط های صنعتی خواهد شد. ای توپی یوکوگاوا مدل AVP301 دارای امکان ارسال موقعیت استم شیر برای سیستم کنترلی در قالب یک سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر DC میباشد و مدل AVP302 این قابلیت را روی پروتکل HART خواهد داشت.

مشخصات فنی ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300

ای توپی پوزیشنر یوکوگاوا مدل AVP300 قابلیت نصب روی انواع اکچویتور های خطی و دورانی، اکچویتور های سینگل اکت و دابل اکت را دارد. سیگنال ورودی برای همه مدل های سری 300 سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر است. مدل AVP302 نیز دارای ترانسمیتر موقعیت شیر میباشد که یک سیگنال آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر ارسال می کند.

هوای مورد نیاز برای تغذیه ای توپی پوزیشنر 140 تا 700 کیلوپاسکال خواهد بود. فلوی هوا عبوری برای این پوزیشنر در اکچویتور های سینگل اکت 110L/min و برای اکچویتور های دابل اکت 250L/min است.

جنس بدنه ای توپی یوکوگاوا AVP سری 300 از آلومینیوم ریخته گری میباشد. درجه حفاظتی این پوزیشنر NEMA Type 4X معادل IP66 میباشد.

ای توپی یوکوگاول مدل AVP300 دارای مدل های ساده و مدل های با استاندارد های محیط های خطرناک و ضد انفجار FM Explosion Proof و FM Intrinsically Safe است.

دمای کاری برای این آی توپی با استاندارد های فوق بین 40- تا 80 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین برای مدل های با استاندارد ATEX، NEPSI و CNS دمای کاری ایده آل و مناسب برابر 40- تا 60 درجه سانتی گراد است.

ویژگی های ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300

ویژگی های این مدل ای توپی پوزیشنر یوکوگاوا به شرح زیر است:

  1.  ویژگی راه اندازی اتوماتیک یکی از ویژگی های این ای توپی پوزیشنر میباشد. که با مشخص کردن نوع اکچویتور و بیشترین و کمترین مقادیر کنترل ولو (Zero and Span) به سادگی قابل انجام است. این کاربرد به سادگی توسط یک سوئیچ خارجی قابل اجرا و انجام میباشد. که این امکان را فراهم میکند که این تنظیمات در همه محیط ها حتی محیط های خطرناک به سرعت و دقت انجام شود. 
  2. قابل نصب با انواع اکچویتورهای سینگل اکت و دابل اکت است. همچنین امکان مشخص کردن اواع مشخصه فیزیکی سیال شامل موارد Linear، Quick Open و Equal Percentage برای این پوزیشنر قابل تنظیم میباشد.
  3. تعمیرات و نگهداری ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300 بسیار ساده و آسان میباشد. چراکه قسمت الکترونیکی این تجهیز کاملآ جدا از قسمت نیوماتیکی آن میباشد.
  4. پوزیشنر یوکوگاوا مدل AVP301 دارای قابلیت ارسال سیگنال متناسب با موقعیت استم شیر در قالب سیگنال 4 تا میلی آمپر برای سیستم کنترلی میباشد.

تجهیز صنعت وارد کننده و تامین کننده انواع شیر آلات صنعتی و کنترلی، انواع لوازم جانبی تجهیزات کنترلی پنوماتیکی شامل انواع اکچویتور، انواع ای توپی پوزیشنر و رگلاتور از بهترین برند های دنیا شامل FISHET، YOKOGAWA، SAMSON، MASONEILAN و سایر برند های مطرح در جهان است.

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر و استعلام قیمت ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300 با کارشناسان فنی و فروش ما در تماس باشید.

5/5 (3 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ای توپی یوکوگاوا مدل AVP300”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)