پوزیشنر فیشر 6010

پوزیشنر( Positioner) یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی است که جهت تنظیم و کنترل شیرها مورد استفاده قرار می گیرد. شیرهای کنترلی به کمک پوزیشنر می توانند متغیرهایی از جمله دما، فشار و دبی سیال را کنترل کنند. پوزیشنرها برای افزایش یا کاهش فشار روی عملگر شیر به کار می روند این عمل توسط پوزیشنر تا زمانی انجام می شود که شیر به یک موقعیت متعادل با سیگنال خروجی از کنترلر برسد.

هنگامی که از پوزیشنر در شیرهای کنترلی استفاده نشود در این صورت خروجی کنترلر شیر به صورت مستقیم به عملگر آن متصل می گردد. این اتفاق موجب می شود که سرعت واکنش عملگر کاهش پیدا کند و در نهایت مشکلات متعددی ایجاد می شود. بنابراین استفاده از Positioner در شیرهای کنترلی ضروری است.

قیمت و خرید پوزیشنر فیشر 6010

اجزای پوزیشنر

پوزیشنرها یکی از تجهیزات مهم در ابزار دقیق می باشند و به طور کلی از چهار جزء اصلی شامل بادامک، میله رابط، شیر راهنما و قدرت  تشکیل شده اند. بادامک (Cam) یکی از اجزای پوزیشنر می باشد که به پلاگ شیر متصل است و موجب باز و بسته شدن شیرهای کنترلی میشود. توسط شیر راهنما  سیگنال خروجی کنترلر به میله رابط اسال می شود. میله رابط نیز نقش بررسی صحت سیگنال های ارسالی را بر عهده دارد. شیر قدرت وظیفه تقویت سیگنال خروجی از کنترلر را دارد برای اینکه سرعت واکنش عمگر یا محرک شیر افزایش یابد.

انواع پوزیشنر

پوزیشنرها با توجه به سیگنال ورودی از کنترلر و نحوه حرکت عملگر(هوا یا برق)، در چهار نوع مختلف طراحی و تولید می شوند. انواع پوزیشنرها عبارتند از:

  1. پوزیشنر شیر پنوماتیکی (Pneumatic Valve Positioner)
  2. پوزیشنر شیر دیجیتالی (Digital Valve Positioner)
  3. پوزیشنر شیر الکتروپنوماتیکی (Electro-Pneumatic Valve Positioner)
انواع پوزیشنر

عملکرد پوزیشنر

مکانیزم عملکرد Positioner بر اساس سیگنال های ورودی از کنترلر است. در پوزیشنر سیگنال ها آنالیز می شوند و فرمان لازم برای شیرهای کنترلی جهت باز یا بسته شدن صادر می گردد. سیگنال دریافت و ارسال شده  بر اساس نوع پوزیشنر می تواند به صورت الکتریکی یا پنوماتیکی باشد.

آی توپی پوزیشنر ها سیگنال جریانی (20-4 میلی آمپر) را به سیگنال نیوماتیکی (15-3 Psi ) قابل فهم برای ارسال به محرک پنوماتیکی تبدیل می کنند. سیگنال ورودی پوزیشنر ها از کنترلرهای صنعتی، فلومترها، پرشر ترانسمیتر یا PLC دریافت میشود.  

پوزیشنر فیشر مدل DVC6010

آی توپی پوزیشنر فیشر مدل DVC6010، سیگنال ورودی از کنترلر 4 تا 20 میلی امپر دریافت و سیگنال پنوماتیکی 0.4 تا 6 بار را به عملگر شیر اعمال می کند. این پوزیشنرهای دیجیتال مناسب برای شیرهای کنترلی خطی (Sliding-stem) می باشند و بر روی محرک شیر نصب می شوند.  

این سری از پوزیشنرهای فیشر از طریق HART کالیبره می شوند.

مشخصات فنی پوزیشنر فیشر مدل DVC6010

سیگنال ورودی: 4تا 20 میلی آمپر

سیگنال خروجی: 0.4 تا 6بار

نوع اتصال: اتصال منبع تغدیه ، فشار خروجی و شیر ونت رزوه ای (1/4- NPT) می باشد. برای لوله ها اتصال به صورت (3/8-inch metal) است.

متریال: مطابق با استاندارد ANSIB360 آلومینیوم با مس کم

محدوده جابه جایی استم : 0 تا 102 میلی متر

دمای محیط: 40- تا 85+ درجه سانتی گراد 

هوای منبع تغذیه: 0.3 بار بیشتر از حداکثر فشار محرک

تجهیز صنعت نمایندگی فروش انواع پوزیشنرهای فیشر متناسب با انتخاب شما می باشد. در صورتی که پوزیشنرهای فیشر ضدانفجار مدنظر شما باشد هزینه نیز افزایش می یابد. جهت استعلام قیمت انواع پوزیشنرها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راهنمای نصب و تعمیر پوزیشنر فیشر

پوزیشنرها روی پوشش بالایی محرک (شیرهای خطی) یا نزدیک به انتهای شفت (شیرهای روتاری) نصب می شود. جهت نصب پوزیشنر روی شیر باید توجه داشت که متناسب با نوع شیر از یکی از مدل های آی توپی پوزیشنر خطی یا روتاری استفاده شود. در شیرهای گلوب یا دیافراگمی از پوزیشنر خطی برای کنترل یا تنظیم شیر استفاده میشود در حال که در شیرهای پروانه ای و توپی از پوزیشنرهای روتاری استفاده میشود.

هنگامی که عملکرد پوزیشنر شیر کنترلی با اختلال روبرو شود. یکی از اقدامات رایجی که صورت می­گیرد این است که عملکرد کلی سیستم را با و بدون پوزیشنر بررسی می کنند تا از خرابی پوزیشنر کنترل ولو اطمینان حاصل  و سپس برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنند.

کاربردهای پوزیشنر فیشر

پوزیشنر یکی از تجهیزات کنترلی می باشد که استفاده از آن در صنایع مختلف مخصوصا صنایع پر خطر ضرروری است. برخی از کاربردهای پوزیشنر در پایین ذکر شده است:

  • کنترل دقیق موقعیت شیرهای کنترلی
  • جهت خطی کردن محرک غیرخطی
  •  فشار زیاد و همچنین ویسکوزیته زیاد سیال فرایندی
  •  جا به جا کردن لجن و جامداتی مانند آن در حالت تعلیق

می توانید با کلیک کردن بر روی  ای تو پی پوزیشنر ای بی بی و  آی توپی پوزیشنرماسونیلان مشخصات و قیمت محصولات را مشاهده نمایید.

کاربردهای پوزیشنر فیشر

مزایای استفاده از پوزیشنر فیشر

استفاده از پوزیشنر مزایا و محاسن زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم:

  • سرعت عملکرد بالای شیر
  • عملکرد در شرایط تغییر کم یا زیاد
  • موقعیت یابی دقیق و سریع
  • قابلیت کنترل شیر از راه دور توسط پوزیشنر های دیجیتالی
  • افزایش ایمنی فرایند
  • کاهش اثر اصطکاک بین شیر کنترل کننده و سیال
  • اندازه گیری دقیق متغیرهای مختلف نظیر فشار، دما و جریان سیال
  • کاهش مصرف هوا
  • راه اندازی خودکار
  • کاهش اثرات فاصله زیاد شیر و کنترلر

پارامترهای مهم در خرید پوزیشنر فیشر

یکی از تجهیزات مهمی که در شیرهای کنترلی به کار می رود، پوزیشنر است.نکات مهم در انتخاب پوزیشنر مناسب به شرح زیر است:  

  • نوع شیرهای کنترلی(خطی یا روتاری)
  • محدوده جابه جایی استم(Stem Travel)
  • منبع تغذیه
  • متریال
  • نوع پوزیشنر (پنوماتیکی، الکتروپنوماتیکی یا دیجیتال)
  • نوع سیگنال ورودی(جریان یا پنوماتیکی)
  • مدل پروتکل ارتباطی( HART , Fieldbus, non-communicating)

فروش انواع ابزار دقیق در مدل های مختلف (فیشر مدل DVC6010) به صورت اکبند و تحویل فوری از برندهای معتبر بازار و روز دنیا (روزمونت – فیشر – اندرس هاورز و..) با قیمت مناسب و ارسال سریع به سراسر کشور توسط فروشگاه ابزار دقیق تجهیز صنعت را می توانید مشاهده نمایید. جهت کسب مشاوره خرید و استعلام قیمت انواع ابزار دقیق با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

فلنج عایق

فلنج عایق

کیت عایقی فلنج جهت عایق نمودن خطوط لوله در برابر جریان های ناگهانی و عدم انتقال آن به طرف دیگر فلنج ساخته شده و در سه تیپ سری E،F،D و با توجه به نوع فلنج مورد استفاده شده انتخاب می گردد. 

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)