تعمیر سروو موتور

مرکز تعمیرات تجهیز صنعت  با داشتن متخصصین بخش تعمیرات در شناخت و عیب یابی قطعات الکترونیکی و مکانیکی آماده خدمات دهی در زمینه تعمیرات انواع  تجهیزات ابزار دقیق ازجمله  تعمیر سروو موتور دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی و کارخانجات صنعتی با بهترین قیمت و کیفیت  می باشد .

برای مشاوره رایگان ، نصب، راه اندازی ، عیب یابی و تعمیرات انواع تجهیزات ابزار دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید

تعمیر سروو موتور

سرو موتور (servo motor) به صورت کلی یک الکترو موتور هست که یک سری مدارات الکترونیکی مانند درایو ها در کنار آن قرار دارد و الکترو موتور حاوی شفت عمل گردش را به عهده دارد و تجهیزات الکترونیکی هم وظیفه دقت دادن به الکترو موتور را بر عهده دارند و این دقت شامل کنترل زاویه،کنترل شتاب،کنترل سرعت و … می شود.

سرو موتور ها در انواع گیربکس دار و بدون گیر بکس وجود دارند و در اندازه های خیلی کوچک تا اندازه های بزرگ تولید می شوند که اندازه های کوچک در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکاترونیکی استفاده شده و اندازه های بزرگ هم در ساخت تجهیزات صنعتی مانند دستگاه های CNC استفاده می شود.

انواع سروو موتور

سروو موتور ها >در دو نوع سه یا پنج سیم ساخته می‌شوند. در نوع سه سیم که کاربرد بیشتری دارد، دو سیم تغذیه و یک سیم کنترل سروو است و در نوع پنج سیم، چهار سیم برای تغذیه (دو سیم مدار و دو سیم موتور) و یک سیم کنترل سروو است.

میکروکنترلر با دریافت پالس و بررسی عرض پالس ارسالی موقعیت جدید موتور را تعیین می‌کند. عرض پالس دریافتی زاویه‌ی شفت خروجی را تعیین می‌کند و برای مثال پالس ۰٫۵ میلی‌ثانیه زاویه‌ی صفر و پالس ۲٫۵ میلی‌ثانیه حداکثر زاویه‌‌ی شفت خواهد بود. این مقادیر می‌تواند برای سروو موتورها متفاوت باشد.

انواع سروو موتور ها از نظر مکانیکی:

سروو موتور‌ ها در دو نوع خطی و دورانی ساخته می‌شوند. در نوع خطی توسط گیربکس حرکت دورانی به خطی تبدیل می‌شود.

انواع سروو موتور ها از نظر الکتریکی:

سروو موتورها در دو نوع AC (برق متناوب) و DC (برق مستقیم) تولید می‌شوند.

در صنعت معمولا سرو موتور AC مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و به دلیل مزایایی همچون راندمان بالا ، تعمیر و نگهداری آسان تر ، اندازه کوچک تر ، قیمت مناسب و … موارد استفاده بیشتری نسبت به نوع DC آن دارد. سروو موتورهای DC در برخی موارد خاص و محدود کاربرد دارند. در تقسیم بندی دیگر سرو موتور به دو دسته ی معمولی وترمزدار تقسیم می شود. سروو موتورهای DC خود در دو نوع جاروبکدار و بدون جاروبک (براشلس) تولید می‌شوند. هرکدام از موتورهای یاد شده دارای مزیت‌های و معایب خود هستند.

کاربرد سرو موتور در کجاست

سرو موتور ها در هر جایی که الکترو موتور ها کاربرد دارد می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسب به الکترو موتور ها، ما تنها در جاهایی از سرو موتور استفاده می کنیم که عملاً با الکترو موتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم

در پایین برخی از دستگاه ها و مکان هایی که سرو موتور در آنها استفاده می شود را ذکر کرده ایم:

  • ماشین آلات نساجی
  • ماشین آلات چاپ
  • سینما ۵ بعدی و ۳ بعدی
  • دستگاه های تزریق پلاستیک
  • دستگاه های پزشکی
  • دستگاه های CNC فلزات،چوب،طلا
  • ماشین آلات و دستگاه های تولید قطعات الکترونیکی

مطالب مرتبط

تعمیر آی توپی پوزیشنر

تعمیر آی توپی پوزیشنر

مرکز تعمیرات تجهیز صنعت  با داشتن متخصصین بخش تعمیرات در شناخت و عیب یابی قطعات …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)