شیر کنترل عیوض

شیر کنترل عیوض (Eyvaz Control Valves)

شیر کنترل عیوض، ازمحصولات شرکت عیوض می باشد که جهت کنترل جریان سیال در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرهای کنترلی دارای انواع مختلفی از قبیل شیر سوزنی، شیر پنوماتیکی، شیر کنترل دمای خودکار (ترموستاتی) هستند.

قیمت و خرید شیر کنترل عیوض

محصولات این شرکت از قبیل کنترل کننده ها و نشان دهنده های سطح مایعات، تله بخارها و کنترل ولوها در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، فولاد، بویلر سازها و ماشین سازها، غذایی، دارویی، بهداشتی و … مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی محصولات این شرکت کیفیت قابل قبول را به همراه داشته و مورد پذیرش مصرف کنندگان مختلف می باشد.

انواع شیر کنترل عیوض

شرکت تولیدی صنعتی ابزار دقیق آذرسام (با نام تجاری عیوض) از پيشگامان صنعت ساخت تجهيزات کنترل کننده اتوماتيک خطوط بخار، کنترل کننده هاي سطح مایعات و شیرهای کنترلی در ايران است. محصولات این شرکت به سه گروه زیر تقسیم می شوند و در انواع و سایزهای مختلف تولید می شوند.

1- کنترل ولو ( شیرهای کنترل دما ، فشار ، دبی و شیرهای سوزنی بیلوزدار)

2-لول کنترل (سطح سنج مغناطیسی یا لول گیج های مغناطیسی، لول سوئیچ ها، لول ترانسمیترها، پرشر سوئیچ و فلوسوئیچ)

3-تله های بخار ( تله بخار فلوتر ترموستاتیکی، ترمودینامیکی، ترموستاتیکی، ایر تراپ، ایر ونت و خلاء شکن یا همان وکیوم بریکر )

در این مقاله ما به بررسی انواع شیرهای کنترلی ساخت شرکت عیوض می پردازیم:

1.شیر سوزنی دستی بیلوزدار تیپ MGV 16-250

شیرهای سوزنی دستی یا گلوب ولو، بر اساس استاندارد DIN طراحی و تولید می شوند. از این شیرها برای کنترل، قطع و وصل جریان در صنایع مختلف برای خطوط بخار، روغن داغ و سایر مایعات و گازهای غیر قابل اشتعال مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کنترل میزان دبی و یا باز و بستن مسیر جریان در شیر سوزنی دستی(بیلوزدار)، هندویل ( فلکه) بالای شیر را چرخانده و موجب تغییر وضعیت شفت متصل به پلاگ شده و در نتیجه فاصله بین سیت و پلاگ را تغییر  می کند و در نهایت دبی سیال کنترل و یا کلا مسدود می گردد. با توجه به استفاده از قطعه آکاردئونی (بیلوز) جهت آب بندی بین کلاهک و بدنه از این شیر میتوان با اطمینان بیشتری در دماهای بالا استفاده نمود.

مشخصات فنی شیرهای سوزنی تیپ MGV 16-250

شیرهای سوزنی در دو نوع با آب بندی بیلوز و پکینگ تولید می شود. از نوع بیلوز دار در دماهای بالا مخصوصا روغن داغ میتوان استفاده نمود که با توجه به اینکه هم دارای بیلوز و هم دارای پکینگ می باشد دارای آب بندی مناسبی است. نوع معمولی که بیلوز ندارد و فقط دارای آب بندی پکینگ می باشد در مصارف عمومی کاربرد دارد. ویژگی های شیرهای سوزی تیپ MGV 16-250 عبارتند از:

  • سایز: DN15
  • فشار نامی:  PN16
  • دمای کاری با بیلوز: از 10- تا 350+ درجه سانتی گراد
  • دمای کاری با پکینگ: از 10 تا 220+ درجه سانتی گراد
  • متریال بدنه : چدن نشکن (GGG40.3)
  • متریال سیت و پلاگ: استنلس استیل (فولاد ضد زنگ)
  • نوع اتصال: فلنجی
  • نوع آب بندی: متال سیت

انواع شیر کنترل عیوض

2.شیر کنترلی پنوماتیک تیپ NCV 24-11

شیر کنترلی پنوماتیک جهت کنترل دبی خطوط و ثابت نگه داشتن آن در رنج تنظیمی در صنایع مختلفی که سیستم هوای فشرده داشته باشند، خطوط بخار، مایعات و گازهای غیر قابل اشتعال مورد استفاده  قرار  می گیرد.

در شیرهای کنترلی پنوماتیک میزان دبی توسط اکچویتور کنترل می شود و باز و بسته شدن شیر به وسیله تغییر وضعیت آن صورت می گیرد. در واقع با تغییر میزان فشار هوای اکچویتور به صورت تدریجی، شفت متصل به آن به حرکت در می آید و فاصله بین سیت و پلاگ را تغییر می دهد و در نهایت جریان سیال کنترل می شود. فشار هوای ورودی به اکچویتور توسط رگولاتور و آی تو پی پوزیشنر تنظیم و کنترل میشود.

نحوه ی آب بندی در این شیرهای کنترلی پنوماتیک متناسب با نوع سیال متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای سیالات اسیدی خورنده و روغن های داغ به منظور بالا بردن میزان آب بندی بین میله و کلاهک باید از بیلوز استفاده کرد.

مشخصات فنی شیرهای کنترلی پنوماتیک تیپ NCV 24-11

شیر کنترلی پنوماتیک تیپ NCV 24-11، فقط برای نصب در خطوط افقی متناسب با جهت جریان سیال مطابق با فلش روی بدنه شیر می باشد. شیر باید  به گونه ای نصب شود که اکچویتور آن پس از نصب به صورت عمودی رو به بالا قرار داشته باشد.

  • شیرهای کنترلی پنوماتیک بر اساس استاندارد DIN یا ANSI تولید می شوند.
  • سایز: DN15 تا DN150 (“1/2 تا “6)
  • فشار کاری: PN16 تا PN40 (150 تا 300)
  • متریال بدنه: استنلس استیل
  • نوع عملکرد شیر: خطی یا دورانی
  • دمای کاری: °350C یا  °662F

شیر کنترلی پنوماتیک

3.شیر ترموستاتیک (کنترل خودکار دما) تیپ TCV 44

شیر کنترل خودکار دما، جهت کنترل دمای خطوط یا مخازن در سیستم های حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این شیرهای کنترلی در حالت نرمال باز و با افزایش دما به تدریج بسته می شوند. شیرهای ترموستاتیکی بر اساس اصل انبساط مایعات کار می کنند و داخل سنسور آنها از یک نوع روغن قابل انبساط پر شده است. در واقع با افزایش دمای سیال میزان حجم روغن سنسور افزایش می یابد و این افزایش حجم باعث به حرکت درامدن پین المان عمل کننده می شود. در نهایت این افزایش نیرو به استم و پلاگ شیر منتقل می شود به معنای بهتر فضای خالی بین سیت و پلاگ تغییر می کند و از این طریق مقدار جریان عبوری سیال از  داخل شیر کنترل می شود. این مدل از محصولات دارای سیستم بالانس کننده ( بیلوز) جهت ایجاد تعادل بین فشار ورودی و خروجی بر روی سطح پلاگ در شیر می باشند.

حسگر یا سنسور حرارتی این شیر در داخل مخزن یا در مسیر سیال مورد نظر جهت کنترل دما قرار می گیرد.

مشخصات فنی شیرترموستاتیک تیپ TCV 44

شیر کنترل خودکار دما (شیر ترموستاتیکی) TCV Type 44فقط برای نصب در خطوط افقی مناسب می باشد. این مدل شیرها به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد و آب بندی کاملی دارند. این مدل از شیرهای کنترلی دارای مکانیزم ایمنی در برابر افزایش بیش از حد دما و سیستم بالانس کننده فشار می باشند.

  • بر اساس دو استاندارد DIN یا ANSI ساخته می شوند.
  • سایز: DN15 تاDN150
  • دمای کاری:  350℃ یا 662°F
  • فشار نامی: PN16 تا PN40
  • محدوده دمای قابل تنظیم: 10- تا 150+ درجه سانتی گراد
  • متریال بدنه و بیلوز : استنلس استیل
  • متریال بدنه: چدن،کربن استیل و استنلس استیل
  • شیرهای ترموستاتی خودکار هستند و به هیچ نیروی کمکی دیگری جهت کنترل دما نیاز ندارد.

4.شیر ترموستاتیک (کنترل خودکار دما) تیپ TCV 11

شیرهای ترموستاتیکی تیپ TCV 11 همانند شیرهای تییپ NCV 24-11 جهت کنترل دمای سیال در سیستم های حرارتی و برودتی به کار می روند. نحوه عملکرد این مدل شیرهای ترموستاتیکی مانند شیر ترموستاتی فوق می باشد و درحالت نرمال باز و با افزایش دمای تدریجی بسته می شود.

شیرهای ترموستاتیکی دارای یک سنسور دما می باشند که داخل مخزن یا در مسیر سیال قرار می گیرد. با افزایش دمای سیال حجم روغن داخل سنسور افزایش می باید و با افزایش آن فضای خالی بین سیت و پلاگ تغییر، مسیر جریان کنترل و شیر بسته می شود.

شیر کنترل عیوض

مشخصات فنی شیر ترموستاتیک تیپ TCV 11

شیر کنترل خودکار دما TCV Type 11 فقط برای نصب در خطوط افقی مناسب می باشد. حسگر (سنسور حرارتی) به هر شکل دلخواهی می تواند نصب شود، فقط باید دقت شود که تمامی طول آن در داخل سیال قرار گیرد یعنی تا محل اتصال دنده باید داخل محیط سیال قرار بگیرد. محل نصب سنسور باید به گونه ای انتخاب شود که گرم شدن بیش از حد و یا تاخیر زیاد در دریافت حرارت از سیال صورت نگیرد.

  • بر اساس دو استاندارد DIN یا ANSI
  • سایز: DN15 تا DN100 و یا 1/2″ تا 4″
  • فشار: PN16 تا PN40
  • دمای کاری: 220℃ یا 428°F
  • محدوده دمای قابل تنظیم: 10- تا 150+ درجه سانتی گراد
  • متربال بدنه: چدن،کربن استیل ویا استنلس استیل
  • افزایش دمای مجاز سنسور: 50 درجه سانتی گراد بالاتر از مقدار قابل تنظیم

تفاوت شیرهای ترموستاتی عیوض در دو مدل فوق در دمای فرایندی (سیال) می باشد که این محدوده برای شیرهای ترموستاتی تیپ TCV 44 گسترده تر است.

انتخاب سایز شیر کنترل عیوض

سایز شیر بر اساس استاندارهای مختلفی انتخاب می شود که عبارتند از:

1.انتخاب سایز بر اساس استاندارد ANSI: برای انتخاب سایز شیرهای کنترلی بر اساس نمودار موجود در مشخصات فنی ΔP (psi) و مقدار دبی Q (gal/min) مورد نیاز، CV شیر به دست می آید. در نهایت با داشتن CV شیر و با استفاده از جدول مشخصات فنی میتوان سایز مناسب شیر را انتخاب کرد.

2.انتخاب سایز بر اساس استاندارد DIN: با استفاده از نمودار موجود در مشخصات فنی، بر اساس ΔP (bar) و دبی Q (m³/h) موردنظر، KVS شیر بدست می آید. در نهایت با در نظر گرفتن KVSشیر میتوان سایز مناسب را در نظر گرفت.

فروش شیر کنترل عیوض

شرکت تجهیز صنعت خرید و فروش انواع تجهیزات ابزار دقیق، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات پایپینگی، محصولاتی متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد. در فروشگاه ابزار دقیق تجهیز صنعت، فروش انواع شیرهای کنترلی عیوض ساخت شرکت ابزار دقیق آذر سام (نام تجاری عیوض) را با قیمت مناسب و ارسال سریع به سراسر کشور می توانید مشاهده نمایید. تجهیز صنعت نمایندگی تمامی محصولات شرکت عیوض اعم از شیرهای کنترل می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر برای خرید محصول، مشاوره رایگان و استعلام قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

گیج فشار ویکا

گیج ویکا

گیج ویکا گیج‌های فشار تجهیزاتی هستند که برای اندازه‌گیری و نمایش میزان فشار سیال استفاده …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)