لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک

لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک یک سنسور است که برای اندازه‌گیری سطح مایع در مخازن و مخازن فشار استفاده می‌شود. این لول گیج شامل یک استوانه است که درون آن یک لوله‌ی آهنربا قرار دارد. آهنربا توسط یک شناور به بالا و پایین حرکت می‌کند. در طول مسیر حرکت آهنربا، یک ستون از آهنرباها وجود دارد که روی هم قرار گرفته‌اند و یک طرف آهنرباها سفید و طرف دیگر آنها رنگی است.

وقتی آهنربای متصل به شناور از مقابل این ستون آهنرباها عبور می‌کند، بر اثر جذب و دفع قطب‌های مغناطیسی، ذرات آهنرباها به دور از همدیگر می‌چرخند و با تغییر رنگشان سطح مایع را نشان می‌دهند. با تغییر سطح مایع در مخزن، آهنربا نیز حرکت می‌کند و تغییرات سطح مایع را نمایش می‌دهد.

قیمت و خرید لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک

شرکت آذرسام یا عیوض یک شرکت تولیدی صنعتی است که در زمینه تولید تجهیزات کنترل کننده اتوماتیک خطوط بخار، کنترل کننده‌های سطح مایعات و شیرهای کنترلی فعالیت می‌کند. این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت تولید و عرضه تجهیزات کنترل و ابزار دقیق برای صنایع مختلف شناخته می‌شود.

محصولات آذرسام شامل کنترل‌کننده‌های خطوط بخار، کنترل‌کننده‌های سطح مایعات و شیرهای کنترلی می‌باشد. این تجهیزات برای کنترل و مانیتورینگ خطوط بخار، سیستم‌های گرمایشی، سیستم‌های حرارتی و کنترل سطح مایعات در صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

شرکت تجهیز صنعت تامین کننده ی شامل انواع تجهیزات ابزار دقیق و پایپینگ از جمله لول گیج مغناطیسی از برند عیوض تکنیک و سایر برند های مطرح دنیا می باشد. جهت مشاوره، خرید لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک و استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فنی و فروش ما در تماس باشید.

عملکرد لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک یا لول گیج مگنتی

لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک یا لول گیج مگنتی به صورت عمودی بر روی مخازن نصب می‌شود. مایع درونی مخزن از طریق نازل پایین وارد لوله استوانه‌ای لول گیج مغناطیسی می‌شود و شناوری که دارای آهنربای دائمی (مانند آلنیکو یا فریت با گریدهای مختلف) است، را شناور می‌کند.

با تغییر سطح مایع داخل لول گیج مغناطیسی، شناور به حرکت درآمده و به وسیله آهنربای شناور و آهنربای فلپ‌ها، فلپ‌ها 180 درجه چرخیده و از رنگ سفید به قرمز تغییر می‌کنند. این تغییر رنگ فلپ‌ها سطح مایع درون لول گیج مغناطیسی را نمایش می‌دهد.

با استفاده از سنسورهای آهنربایی یا مغناطیسی که بر روی لول گیج مغناطیسی نصب می‌شوند، می‌توان فرمان‌های لازم را توسط پانل الکتریکی مربوطه به تابلوهای اصلی برق ارسال کرده و بدین ترتیب با راه‌اندازی و توقف الکتروپمپ‌های تغذیه مخازن، سطح مایع را در ارتفاع مورد نظر کنترل نمود.

همچنین، با نصب لول ترانسمیتر مغناطیسی (LT) بر روی لول گیج مغناطیسی، می‌توان با ارسال جریان خروجی mA 20…4 یا خروجی ولتاژ 0 تا 10 ولت و یا خروجی HART، سطح سیال را در سیستم‌های PLC یا مانیتورینگ در محل‌های جداگانه رصد و کنترل کرد.

گیج-مغناطیسی-سطح-2

انواع لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک

لول گیج تیپ MLG 55:

دامنه عملکرد

لول گیج مغناطیسی مدل MLG 55 برای نمایش و کنترل سطح مایعات در ارتفاعات مختلف از 0.3 متر تا 18 متر استفاده می‌شود. این دستگاه شامل فشار نامی PN16 تا PN250 و کلاس کار 600/150 می باشد و اتصالات فلنجی از سایز 1/2 اینچ تا 2 اینچ و اتصالات دنده‌ای از سایز 1/2 اینچ تا 1 اینچ دارد. دمای کاری این لول گیج 555 درجه سانتیگراد یا 1031 درجه فارنهایت است و بر اساس استانداردهای DIN یا ASME تولید می‌شود.
این تجهیز در مخازن آب، سوخت، اسید، مواد شیمیایی، دیگ‌های بخار و آب گرم، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع غذایی و غیره استفاده می‌شود.

انواع لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک

طرز کار

لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 55 بر اساس اصول فیزیکی نیروی شناوری و خاصیت جذب و دفع قطب‌های همنام و غیرهمنام آهنربا طراحی شده است. بدنه ی لول گیج را به شکل استوانه‌ای طراحی کرده اند و به صورت عمودی بر روی مخازن نصب می‌شود.

مایع درون مخزن از طرف نازل پایین به داخل لول گیج هدایت می‌شود و توپی دارای آهنربای دائمی را شناور می‌کند. با تغییر سطح مایع، توپی به حرکت درآمده و با روبروی هم قرار گرفتن آهنربای توپی و فلپ‌ها، فلپ‌ها چرخش کرده و رنگ آنها تغییر می‌کند. این تغییر رنگ فلپ‌ها نشان‌دهنده سطح مایع درون مخازن است.

با استفاده از سنسورهایی که بر روی این دستگاه نصب می‌شوند، می‌توان فرمان‌های لازم را از طریق پانل الکتریکی مربوطه یا تابلوهای اصلی برق ارسال کرده و با راه‌اندازی و توقف الکتروپمپ‌های تغذیه مخازن، سطح مایع را در ارتفاع مورد نظر کنترل کرد. همچنین، با نصب ترانسمیتر بر روی این دستگاه، می‌توان با ارسال جریان خروجی 4-20 میلی آمپر یا ولتاژ 0-10 ولت به سیستم‌های PLC یا مانیتورینگ در مکان‌های جداگانه، سطح سیال را مشاهده و کنترل کرد.

ویژگی ها لول گیج تیپ MLG 55 Magnetic Level Gauge Type MLG55

لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 55 دارای ویژگی‌های استفاده متعددی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • نصب آسان: به دلیل عدم وجود ارتباط مکانیکی بین قطعات داخل و خارج مایع، می‌توان آن را با اطمینان بیشتری نسبت به نمونه‌های شیشه‌ای نصب کرد.
  • قابلیت مشاهده از فاصله: این دستگاه به کاربر امکان می‌دهد تا سطح مایع درون مخازن را از فواصل دور مشاهده کند.
  • تنظیم زاویه دید: صفحه نشان دهنده لول گیج قابلیت تغییر زاویه دید را دارد، به عبارتی دیگر می‌توان آن را به سمت مورد نظر چرخاند.
  • مقاوم و غیر قابل نشت: لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 55 تحت فشار کاری بالا و در دماهای بالا نیز قابل استفاده است و دارای مقاومت و ضریب نشت کمی است.
  • نصب از کنار و بالا: به دلیل قابلیت ساختاری آن، می‌توان لول گیج را از کنار و بالای مخازن نصب کرد.
  • قابلیت ارسال فرمانهای الکتریکی و خروجی دیجیتال و آنالوگ: این دستگاه امکان ارسال فرمان‌های الکتریکی و همچنین خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را دارد.
  • تنظیم موقعیت نصب سنسورها: موقعیت نصب سنسورها بر روی لول گیج قابل تنظیم است تا بهترین نتایج را در اندازه‌گیری سطح مایع ارائه دهد.
  • قابلیت نصب سنسورهای بیشتر: این دستگاه امکان نصب سنسورهای اضافی را دارد که می‌تواند عملکرد و دقت آن را افزایش دهد.

این نوع لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 55 با توجه به ویژگی‌های فوق، یک ابزار مناسب برای کنترل و اندازه‌گیری سطح مایع در مخازن مختلف است.

لول گیج تیپ MLG 44:

دامنه عملکرد

لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44 به منظور استفاده در بویلرها طراحی شده است. این نوع لول گیج با ابعاد و اندازه‌های مناسب برای بویلرها ساخته می‌شود و با فلنج‌های کربن استیل با سایزهای اتصال 1/2 اینچ، 3/4 اینچ در دسترس است. همچنین، سایزهای #150 و #300 بر اساس استانداردهای ANSI و سایزهای DN15، DN20 و DN25 با فشارهای PN16 و PN25 بر اساس استانداردهای DIN نیز در نظر گرفته می‌شود.

این لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44 قابلیت کار در دمای 300 درجه سانتیگراد یا 572 درجه فارنهایت را دارد. این دستگاه با استفاده از فلنج‌های کربن استیل به شکل استاندارد ANSI یا DIN تولید می‌شود.

با استفاده از لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44 در بویلرها، می‌توان به طور دقیق سطح مایع را کنترل و اندازه‌گیری کرد. این لول گیج با توجه به ویژگی‌های فوق، مناسب برای محیط‌های با دما و فشار بالا مانند بویلرها می‌باشد.

لول گیج تیپ MLG 44

طرز کار

لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44 بر اساس اصول فیزیکی نیروی شناوری و خاصیت جذب و دفع قطبهای غیر همنام و همنام آهنربا طراحی شده است. بدنه این لول گیج به شکل استوانه ای است و بر روی مخازن به صورت عمودی نصب می‌شود. مایع درون مخزن از طریق یک نازل پایین به داخل لوله استوانه ای هدایت می‌شود و توپی دارای یک آهنربای دائمی را شناور می‌کند. با تغییر سطح مایع، توپی حرکت می‌کند و با برخورد با آهنرباها و فلپ‌ها، موجب چرخش و تغییر رنگ فلپ‌ها می‌شود. این تغییرات در نهایت نشانگر سطح مایع درون مخازن هستند.

با استفاده از لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44، می‌توان به صورت دقیق سطح مایع را در مخازن کنترل و اندازه‌گیری کرد. عملکرد این دستگاه بر اساس تغییرات قوانین فیزیکی نیروی شناوری و جذب و دفع قطبهای آهنربا است. با تغییر سطح مایع، توپی حرکت کرده و تغییرات در موقعیت و رنگ فلپ‌ها را نشان می‌دهد. این لول گیج به عنوان یک ابزار قابل اعتماد برای اندازه‌گیری سطح مایع در مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگیهای استفاده از لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44 عیوض 

با استفاده از لول گیج مغناطیسی تیپ MLG 44، به دلیل تاثیر گذاری از طریق ایجاد میدان مغناطیسی و عدم وجود ارتباط مکانیکی بین قطعات داخل و خارج مایع، می‌توان با اطمینان بیشتری نسبت به نمونه‌های شیشه‌ای آن را نصب کرد. علاوه بر این، لول گیج مغناطیسی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • امکان دیدن سطح مایع درون مخازن از فواصل دور: با تغییرات در موقعیت توپی و فلپ‌ها، می‌توان سطح مایع را از فواصل دور مشاهده کرد.
  • قابلیت تغییر زاویه دید صفحه نشان دهنده: با تنظیم زاویه نمایش صفحه، می‌توان زاویه دید را تغییر داد و به راحتی سطح مایع را مشاهده کرد.
  • مقاوم و غیر قابل نشت: لول گیج مغناطیسی ساختاری مقاوم و ضد نشت دارد، که از مزیت‌های آن است.
  • قابل ساخت برای حرارت و فشار کاری بالا: می‌توان لول گیج مغناطیسی را برای شرایط حرارت و فشار بالا ساخت و استفاده کرد.
  • قابلیت نصب از کنار و بالای مخازن: به دلیل طراحی استوانه ای لول گیج، می‌توان آن را از کنار و بالای مخازن نصب کرد.
  • دارای قابلیت ارسال فرمانهای الکتریکی یا خروجی دیجیتال و آنالوگ: لول گیج مغناطیسی می‌تواند با سیستم‌های کنترل الکتریکی یا دیجیتال ارتباط برقرار کند و فرمان‌ها را دریافت یا خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را ارسال کند.
  • قابلیت تنظیم موقعیت نصب سنسورها: لول گیج مغناطیسی امکان تنظیم موقعیت نصب سنسورها را دارد، که به تناسب اندازه و شکل مخازن قابل تنظیم است.
  • امکان نصب سنسورهای بیشتر و افزایش ضریب عملکرد دستگاه: با افزودن سنسورهای بیشتر به لول گیج مغناطیسی، می‌توان ضریب عملکرد دستگاه را افزایش داد و اطلاعات دقیق‌تری درباره سطح مایع را دریافت کرد.

خرید و فروش لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک

شرکت تجهیز صنعت یکی از تأمین کنندگان لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک است و در زمینه خرید و فروش تجهیزات ابزار دقیق، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات پایپینگی فعالیت می‌کند. کارشناسان متخصص و تجربه‌دار شرکت تجهیز صنعت قادرند اطلاعات دقیقی را در مورد مشخصات فنی، قیمت، خرید و فروش انواع لول گیج های مغناطیسی ارائه دهند و به شما در انتخاب بهترین لول گیج برای نیازهای شما کمک کنند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک

قیمت لول گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

1. جنس و مواد استفاده شده: استفاده از مواد با کیفیت و خاصیت‌های خوب مغناطیسی، می‌تواند قیمت لول گیج را افزایش دهد. مواد مغناطیسی با قابلیت جذب و دفع قوی‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارند.

2. اندازه و طول لول گیج: اندازه و طول لول گیج نیز بر قیمت تأثیرگذار است. لول های بزرگتر و بلندتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

3. قابلیت دقت و دقت اندازه‌گیری: لول گیج مغناطیسی با دقت و قابلیت اندازه‌گیری بالا احتمالاً هزینه بیشتری دارد. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و سنسورهای دقیق در لول گیج می تواند قیمت را افزایش دهد.

4. توانایی مقاومت در برابر شرایط سخت: لول گیج مغناطیسی که قابلیت مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی مانند فشار، حرارت و شرایط خشن دارد، ممکن است به عنوان یک محصول با کیفیت بالا در نظر گرفته شود. و قیمت بالاتری داشته باشد.

5. هزینه تولید و فناوری: هزینه تولید لول گیج مغناطیسی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، از جمله تأثیرگذاران قیمت هستند. استفاده از فناوری های پیشرفته در تولید لول گیج ممکن است هزینه تولید را افزایش دهد.

قیمت لول گیج مغناطیسی عیوض تکنیک ممکن است به دلیل عوامل مختلفی که در هر شرکت و بازار خاصی قابل تغییر است، متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است با تامین کنندگان تماس بگیرید و اطلاعات دقیقتردر مورد قیمت لول‌ گیج های مغناطیسی عیوض تکنیک و سایر گیج مغناطیسی سطح دریافت کنید. تجهیز صنعت یکی از تامین کنندگان لول گیج های مغناطیسی از برند عیوض تکنیک (شرکت آذرسام) می باشد. جهت مشاوره ، خرید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی و فروش ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

گیج فشار ویکا

گیج ویکا

گیج ویکا گیج‌های فشار تجهیزاتی هستند که برای اندازه‌گیری و نمایش میزان فشار سیال استفاده …

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری(مشاوره و خرید)