لول سوئیچ مغناطیسی

 

لول سوئیچ مغناطیسی (Magnetic Level Switch)، یکی از پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق است که جهت کنترل سطح سیالات مایع و ارسال سیگنال قطع و وصل (ON/OFF) به کار می رود.

لول سوئیچ مغناطیسی شامل یک شناور حاوی آهنربا و یک سوئیچ است که در مخازن نصب می شود. با افزایش یا کاهش سطح سیال شناور به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و باعث می شود که آهنربا سوئیچ را فعال کند.

این مدل از لول سوئیچ ها در طیف گسترده ای از صنایع نظیر صنایع غذایی، نفت وگاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این تجهیزات مناسب سیالات Clean که هدایت الکتریکی دارند می باشند.

قیمت و خرید انواع لول سوئیچ مغناطیسی

 

لول سوئیچ مغناطیسی را با توجه به شرایط مخزن و نوع کاربری میتوان کنار (Horizontal) یا روی مخزن (Top mounted) نصب کرد. لول سوئیچ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که متناسب با نوع سیال و شرایط کاری باشند تا خطای اندازه گیری را به حداقل برسانند و به درستی ارتفاع سیال را اندازه گیری کنند. در ادامه به معرفی ساختار و عملکرد لول سوئیچ های مغناطیسی می پردازیم.

عملکرد لول سوئیچ مغناطیسی

لول سوئیچ های مغناطیسی از نوع شناوری که روی مخزن نصب می شوند، مناسب برای آب و سیالات با ویسکوزیته پایین می باشند. اگر سطح سیال به محل قرار گیری فلوتر (شناور) برسد، موجب تغییر وضعیت سوئیچ خواهد شد. در واقع با تغییر سطح سیال گوی نصب شده روی راد لول سوئیچ به طرف بالا و پایین حرکت می کند و با تغییر وضعیت کنتاکت سوئیچ الکتریکی تحریک می شود و فرمان قطع و وصل برای شیر یا پمپ صادر می کند. تغییر حالت کنتاکت به عنوان یک سیگنال وضعیت به اتاق کنترل ارسال خواهد شد. میزان جریان در این حالت در مدار حدود 2 تا 10 آمپر می تواند متغیر باشد.

سوئیچ هایی که در شرایط حفاظت حالت های low استفاده می شوند به صورت normally open هستند. سوئیچ هایی که در شرایط حفاظت حالت های high استفاده می شوند به صورت normally close وایرینگ می گردند تا در این حالات بتوان قطعی مدار (wire break) را تشخیص داد.

عملکرد لول سوئیچ مغناطیسی

ساختار لول سوئیچ مغناطیسی

این لول سوئیچ ها شامل یک شناور و یک عنصر مغناطیسی داخلی است که روی محور خود بالا و پایین می رود.

لول سوئیچ ها عمدتا از متریال استیل ساخته می شوند. اما هنگامی که دمای فرایندی بالا باشد از استنلس استیل (ضد زنگ) برای ساخت آنها استفاده می شود. این نکته باید در نظر گرفته شود که لول سوئیچ حتما چگالی کمتری نسبت به سیال داخل مخزن داشته باشد. لول سوییچ ها باید کاملا بدون منفذ (Hermitically seal) طراحی شوند.

این تجهیزات برای اندازه گیری سطح سیالات تمیزی که هدایت الکتریکی دارند مورد استفاده قرار می گیرند و نباید برای سیالاتی که ذرات فلزی دارد از آنها استفاده کرد، زیرا این ذرات می توانند در فعالیت مغناطیسی سوئیچ ها تداخل ایجاد کنند و در نهایت به لول سوئیچ خسارت وارد کنند.

اهمیت استفاده از لول سوئیچ های مغناطیسی

لول سوئیچ ها تقریبا شبیه لول گیج ها هستند با این تفاوت که بدون نیاز به حضور اپراتور، میزان سطح سیال درون مخزن را اندازه گیری می کنند و هنگامی که سطح مخزن از یک مقدار مشخصی کمتر یا بیشتر شود آلارم یا هشدار می دهد.

اگر به هر دلیلی سطح سیال از مقدار تعیین شده بیشتر و سیال سر ریز شود، با توجه به نوع و خواص سیال ممکن است صدمات جبران ناپذیری به محیط و افراد حاضر وارد شود. علاوه بر این کاهش سطح سیال نیز می تواند عواقبی در پی داشته باشد. بنابراین استفاده از لول سوئیچ برای کنترل سطح سیال در صنایع الزامی می باشد.

ساختار لول سوئیچ مغناطیسی

کاربرد لول سوئیچ مغناطیسی

 لول سوئیچ های مغناطیسی در صنایع مختلف جهت تشخیص دقیق سطوح مایعات به کار می روند. در واقع سوئیچ های سطح مغناطیسی در کاربردهای مربوط به فرآیندهای ذخیره سازی و توزیع مایعات استفاده می شوند. این سوئیچ ها با ارائه اندازه گیری دقیق سطح در مخازن ذخیره سازی، سیلوها و ظروف به حفظ مدیریت صحیح موجودی کمک می کنند. 

 سوئیچ های سطح مغناطیسی به طور گسترده ای برای نظارت و کنترل سطح مایع در مخازن به کار می روند. این تجهیزات را می توان در مخازن ذخیره سازی، مخازن فرآیند، مخازن سوخت، مخازن آب و مخازن شیمیایی به کار برد. سوئیچ ها نشانگر سطح قابل اعتمادی را ارائه می دهند و می توانند برای تشخیص سطح بالا و پایین استفاده شوند.

سوئیچ های سطح مغناطیسی اغلب در کاربردهای کنترل پمپ استفاده می شوند. آنها سیگنال هایی را برای فعال یا غیرفعال کردن پمپ ها بر اساس سطح مایع ارائه می دهند. هنگامی که سطح به یک نقطه خاص می رسد، سوئیچ می تواند پمپ را فعال یا متوقف کند و از سرریز یا کارکرد خشک پمپ جلوگیری کند.

این مدل سوئیچ ها کاربرد گسترده ای در صنایع نفت و گاز، شیمیایی و پتروشیمی دارند. آنها در مخازن ذخیره سازی، راکتورها و سایر تجهیزات برای نظارت بر سطوح مایعات و کنترل فرآیندها استفاده می شوند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لول سوئیچ مغناطیسی

عوامل زیادی بر قیمت لول سوئیچ های مغناظیسی تاثیر دارند. به عنوان مثال قیمت سنسوری که با استیل 304 ساخته میشود با سنسور از جنس 316،متفاوت خواهد بود. در ادامه یکسری از عوامل موثر به قیمت آنها ذکر شده است:

  • متریال فلوتر لول سوئیچ
  • تعداد نقاط سوئیچ
  • طول سنسور
  • ضدانفجاری بودن
  • برند مورد نظر

قیمت لول سوئیچ های مغناطیسی

پارامترهای مهم خرید لول سوئیچ مغناطیسی

لول سوئیچ ها از جمله سوئیچ های پرکاربرد برای اندازه گیری سطح در صنایع می باشند. در انتخاب لول سوئیچ مناسب پارامترهای زیادی نقش دارند. نکات کلی در انتخاب یک تکنولوژی برای اندازه گیری سطح باید بر اساس مولفه های زیر باشد:

  • چگالی و ویسکوزیته سیال
  • شرایط محیطی مانند دما
  • نوع و سایز اتصال (دنده ای، فلنجی)
  • دما و فشار فرایندی
  • متریال سنسور با توجه به نوع سیال فرآیندی
  • دقت اندازه گیری
  • رسانایی فرآیند و ثابت دی الکتریک
  • درجه حفاظت بدنه و تاییدیه ضد انفجار
  • نوع نصب

تجهیز صنعت یکی از بزرگترین و برترین تامین کنندگان انواع تجهیزات ابزار دقیق و شیرآلات پایپینگ در کشور است. این فروشگاه بزرگ جهت افزایش سطح کیفی صنایع مختلف لول سوئیچ مغناطیسی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید و استعلام قیمت لول سوئیچ مغناطیسی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

لول سوئیچ موبری

لول سوئیچ دیاپازونی

لول سوئیچ لرزشی

 

مطالب مرتبط

سنسور pt100

سنسور PT100 چیست؟

سنسور pt۱۰۰ یکی از انواع  سنسورهای سنجش دما (سنسور های حرارتی  )  می باشد که در همه صنایع به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، سنسور های سنجش دما  به صورت کلی RTD  نامیده می شوند،سنسورهای دما که سنسور pt۱۰۰ یکی از معروف ترین آنها می باشد و به( RTD resistance temperature detector) یا همان سنسورهای مقاومتی نام  گذاری شده است.

جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) یا شماره موبایل 09374371848 تماس بگیرید
تماس فوری (مشاوره و خرید)